برنامه‌های حرم عبدالعظیم حسنی در ماه مبارک رمضان

مهر , 27 خرداد 1394 ساعت 11:00

مردم شهرستان های استان تهران آماده استقبال از ماه ضیافت الهی هستند و در این میان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه های ویژه و متنوعی را در ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است.


ماه ضیافت الهی بار دیگر فرا رسید و مردم متدین ایران اسلامی خود را برای استفاده از فیوضات این ماه آماده می کنند و در این میان مردم استان تهران نیز در آخرین روز ماه شعبان در تکاپوی ورود به ماه رمضان هستند.

مردم شهرستان های مختلف استان تهران در آخرین روزهای ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد در آیین غبارروبی خانه خدا شرکت کرده و مساجد را آماده میزبانی از روزه داران ماه رمضان کرده اند.

برگزاری باشکوه مراسم دهه تکریم مساجد در شهرستان های استان تهران

بر اساس گزارش خبرنگار مهر در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، بهارستان، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهرقدس، اسلامشهر، شمیرانات، پرند و پردیس و سایر شهرهای استان تهران آیین غبارروبی مساجد با شکوه و عظمت خاصی برگزار شده است.

بر اساس آمار رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان های ورامین و قرچک، ۲۴۰ مسجد در شهرستان های ورامین و قرچک برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شده است و باید تلاش کرد با فراهم کردن امکانات موجود در شهرها و روستاها و آماده سازی مساجد، زمینه را برای حضور با معنویت مردم در این ماه پربرکت مهیا کرد.

همچنین مردم سراسر استان تهران در دهه پایانی ماه شعبان در مراسم دهه تکریم مساجد شرکت کردند و در طول این دهه از جوانان فعال مسجد، جانبازان و خانواده شهدا، فعالان حوزه مساجد و نوجوانان و کودکان مسجدی در آیینی تجلیل به عمل آمد.

برنامه های ویژه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در ماه مبارک رمضان

در این میان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز برنامه های ویژه و متنوعی را در ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است و این حرم واجب التعظیم در طول یک ماه میزبان خیل عظیم مشتاقان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

بر اساس اعلام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، در مراسم رمضان با قرآن که از نخستین روز تا پایان ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بالاسر در حرم مطهر برگزار خواهد شد، برنامه هایی شامل ترتیل خوانی قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی، سخنرانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در مناسبت ها و برگزاری مسابقه فرهنگی بصورت همه روزه به اجرا در خواهد آمد.

در این مراسم نورانی حجج اسلام غروی، سبحانی نیا و مهدوی راد به ترتیب از دهه اول تا دهه سوم ماه مبارک، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.


حضور سخنرانان و مداحان برجسته در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

برنامه قرائت ادعیه توسل و کمیل در سه شنبه و پنج شنبه شب های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ در مصلای بزرگ ری، برنامه سخنرانی، مناجات خوانی و مرثیه سرایی همه روزه به غیر لیالی متبرکه قدر از ساعت ۲۴ در مسجد جامع و همچنین جلسات حفظ و قرائت قرآن کریم همه روزه از ساعت ۱۸ در همان مکان برگزار خواهد شد.

در طول ماه مبارک رمضان درب های حرم مطهر جهت استفاده هرچه بیشتر روزه داران و زائرین گرامی از فیوضات معنوی این ماه سراسر نورانی تا صبح باز خواهد بود.

ضرورت حضور پرشورتر مردم در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت استفاده از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فیوضات و برکات فراوانی را به همراه دارد و باید همه انسان های مومن و خداجو از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را بکنند.

حجت الاسلام رضا غلامی افزود: باید در ایام ماه مبارک رمضان حضور مردم در مساجد و اماکن مذهبی پرشور تر از گذشته باشد و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت بیش از گذشته با مسجد انس و الفت پیدا کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیق ارزش ها و باورهای اسلامی به اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان و نوجوان است و باید از این فرصت همه افراد بویژه مبلغان و دستگاه های فرهنگی استفاده کنند.


باید برای حضور جوانان در مساجد در ماه مبارک رمضان برنامه داشت

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که باید در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای را برای جذب جوانان به مساجد و اماکن مذهبی تدارک دید بیان داشت: در ماه مبارک رمضان باید جوانان و نوجوانان بیشتری را جذب مسجد کرد.

حجت الاسلام حسن منتظری با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات تابستانی افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان در ایام تعطیلات تابستانی در کلاس های مسجد شرکت می کنند و باید از این فرصت برای ایجاد انس بیشتر جوانان و آینده سازان کشور با مساجد استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از تمامی امکانات و ابزارها تلاش دارد تا جوان ایرانی با مسجد و اماکن مذهبی مأنوس نشود و در این میان همه ما اعم از روحانیون و مبلغان دینی، دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و خانواده ها برای خنثی سازی توطئه های دشمنان وظیفه داریم.

حضور مبلغان مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف استان تهران

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: نقش خانواده ها در ایجاد انس هر چه بیشتر فرزندان خود با مسجد بسیار مهم و حیاتی است که در این راستا باید پدران و مادران زمینه حضور فرزندان خود در مساجد را فراهم آورند.

حجت الاسلام علی کنگرلو نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مبلغان مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف بویژه نقاط محروم اعزام می شوند و این فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیق ارزش ها و باورهای اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر افزود: قطعا مبلغان مذهبی یک ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به پایگاه های مذهبی از جمله مساجد هستند و باید از این فرصت استفاده کرد.


کد مطلب: 25351

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25351/برنامه-های-حرم-عبدالعظیم-حسنی-ماه-مبارک-رمضان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir