تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۵۴

آزمايش الهی؛ موضوع سريال ماه محرم شبكه اول سيما

آزمايش الهی؛ موضوع سريال ماه محرم شبكه اول سيما

به گزارش خیمه، «عليرضا برازش» مدير شبكه اول سيما كه سريال «‌خون مردگی» را برای پخش در ماه محرم در نظر گرفته است، گفت: در ماه محرم همانند ماه مبارك رمضان باز هم موضوع آزمايش الهی مطرح است.

وی درباره‌ موضوعی كه در سريال ماه محرم شبكه اول سيما مطرح می‌شود، گفت:اما در كنار آن قصد داريم روح حماسی دين را هم از طريق اين سريال به مخاطبان تزريق كنيم.

برازش يادآور شد: در ماه رمضان امسال تمامی سريال‌ها، موضوع آزمايش الهی را مطرح كردند. بر اين اساس سريال شبكه‌ اول سيما، «مساله آزمايش الهی از طريق مقام» را با نگاهی به غيب مطرح كرد. شبكه دو سيما «آزمايش الهی از طريق جنس مخالف» را به تصوير كشيد و شبكه‌های ديگر نيز موضوع «آزمايش الهی را با نگاه به غيب» مطرح كردند.

به گفته مدير شبكه اول سيما در ماه رمضان بيشتر به موضوع آزمايش الهی و معنويت پرداخته شد و در ماه محرم بيشتر به بعد حماسی دين پرداخته می‌شود.

عليرضا برازش در عين حال گفت: فضای محرم نسبت به ماه رمضان محدودتر است. از طرفی درماه رمضان بيشتر مردم پای تلويزيون می‌نشينند. ولی در محرم تعداد زيادی به هيئت‌ها می‌روند. بر اين اساس ما برای سريال‌های دهه محرم انتظار مخاطب گسترده‌ای را كه در ماه رمضان با آن مواجه هستيم، نداريم.

مدير شبكه اول سيما در ادامه تصريح كرد: به هر صورت بايد بپذيريم كه در ساعات پس از اذان مغرب تلويزيون بايد فضا را به گونه‌ای فراهم كند، كه مردم بيشتر به تكيه‌ها و مساجد بروند. بنابراين رسانه ملی هيچ‌گاه چهار سريالی كه در ماه مبارك رمضان توليد و پخش كرد را در ماه محرم به روی آنتن نمی‌برد.

عليرضا برازش از دهه‌ی فجر به عنوان سومين مناسبتی كه تلويزيون برای آن سريال توليد می‌كند، نام برد و گفت: در اين مناسبت بار انقلابی ما متبلور می‌شود و تقدير از كسانی كه انقلاب اسلامی را به ثمر می‌رساندند را در دستور كار قرار می‌دهيم.

مدير شبكه اول سيما در پايان گفت: نسل جوان ما در كنار آشنايی با ادبيات مكتوب بايد از طريق تصوير هم بفهمند كه چه كسانی برای به ثمر رسيدن اين انقلاب برايشان زحمت كشيده‌اند و تلويزيون بايد در تزريق اين روح انقلابی به آنان كمك كند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما