مداحی که حرف سیاسی می زند باید رجل سیاسی باشد

شبستان , 31 خرداد 1394 ساعت 13:21

احمدی ضمن گلایه از ابراز برخی سخنان سیاسی در مراسم استقبال از ۲۷۰ شهید جنگ تحمیلی، گفت: مداحی که حرف سیاسی می زند باید رجل سیاسی باشد.


امیر احمدی، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با حضور در خبرگزاری شبستان درباره برخی جبهه گیری های مداحان و مطرح شدن مباحث سیاسی در مراسم میلیونی استقبال از ۲۷۰ شهید دفاع مقدس گفت: خاطرم هست چند سال گذشته به حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدم در آنجا سخنرانی به گوشم خورد که بسیار جالب بود سخنران می گفت خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود ای موسی آنقدر عیوب تو باید به خودت مشغول کند که به عیوب دیگران مشغول نشوی.

وی افزود: این سخن را برای خود و مداحان می گویم که نباید از این منبر سخنانی را بگویند که جایگاه ندارد همچنین ما مداحان با توجه به رسالت و وظیفه سنگینی که بر دوشمان هست باید به بار معنایی کلماتی که استفاده می کنیم توجه داشته باشیم.

احمدی تصریح کرد: بزرگی می گفت نگویید ما مداحان نوکر امم حسین (ع) هستیم بگویید ما برده هستیم زیرا نوکر کسی است که ضمن ارادت قلبی محبوب برای او برنامه ریزی می کند و به مسیر او جهت می دهد اما برده کسی است که ارادت قلبی به محبوب دارد اما باری به هر جهت زندگی می کند.

مداحی که حرف سیاسی می زند باید رجل سیاسی باشد

وی عنوان کرد: مداحان اگر مقام معظ مرهبری را رهبر و الگوی خود می دانند باید از سخنان او اطاعات و پیروی کنند و کسی که در تریبون و جایگاه مداحی قرار می گیرد حق ندارد هر حرفی را به زبان بیاورد.

این مداح و شاعر اهل بیت(ع) تصریح کرد: مداح کسی است که حرفش و سخن خود را با شعر می زند یکی از مشکلات ما در عصر کنونی این است که هر کسی جایگاه خود را فراموش می کند یعنی مداح وظیفه ای جز مداحی ندارد و سخنران نیز وظیفه ای جز سخنرانی کردن ندارد لذا مداح و یا هر کسی که حرف سیاسی می زند باید یک رجل سیاسی باشد.


کد مطلب: 25415

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25415/مداحی-حرف-سیاسی-می-زند-باید-رجل-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir