تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۴۳۵

توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه حجاج ایرانی آغاز شد

توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه حجاج ایرانی آغاز شد
حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، از آغاز توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه حجاج ایرانی در سال جاری خبر داد.

وی افزود: این محصولات فرهنگی از حیث جنسیت و تحصیلات در چهار گروه دسته بندی شده‌اند که گروه عموم برای زائران (ابتدایی و پایین‌تر)، گروه دوم زائران اهل مطالعه (ابتدایی تا دیپلم)، زائران با تحصیلات عالی (دانشجو تا لیسانس)، زائران با تحصیلات تکمیلی (طلاب، فوق لیسانس و بالاتر) را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: هر گروه به دو بخش زن و مرد نیز تقسیم می‌شود؛ بنابراین زائران حج تمتع می‌توانند برای تهیه و دریافت این محصولات فرهنگی به مدیر کاروان‌ها مراجعه و بن دریافت محصول به همراه بروشور ضمیمه را دریافت کنند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: این بن‌ها در تمام استان‌ها توزیع شده است و زائران پس از دریافت بن می‌توانند بسته مورد نیاز خود را سفارش و در جلسه آموزشی کاروان آن را دریافت کنند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه زائران می‌توانند به جای دریافت بسته رایگان فرهنگی، کتاب‌های ارائه شده را دریافت کنند، گفت: در این بسته‌های هدفمند به تناسب تحصیلات افراد کتاب، لوح فشرده و وسائل مورد نیاز زائر تعبیه شده است.

وی افزود: این بسته‌ها با دو رویکرد میزان استفاده و ضرورت استفاده آماده شده است که میزان استفاده شامل کتب ادعیه می‌شود و ضرورت استفاده شامل مباحثی که زائران باید بدانند مانند مناسک حج، اصول اعتقادات، اماکن مذهبی و آداب.

حاجی ابراهیمی توصیه کرد: زائران تمتع حتما قبل از اعزام به حج از این بسته‌ها استفاده و کتاب‌های معرفی شده را مطالعه کنند.

وی هدف از این طرح را چنین عنوان کرد:‌ به منظور استفاده بهتر از فرصت زیارت خانه خدا و مرقد پاک رسول مکرم اسلام و بهره‌مندی از نعمت حج ابراهیمی، برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشر از این سفر معنوی طرحی با عنوان بسته فرهنگی زایر تقدیم می‌شود.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ‌به غیر از بسته‌های پیشنهادی چهارگانه سایر محصولات و کتاب‌ها نیز معرفی شده است که زائران چنانچه مایل باشند می‌توانند به جای انتخاب یک بسته مشخص، هر یک از کتاب‌های دیگر را با توجه به نیاز و علاقه مندی خود انتخاب و از فروشگاه‌های مشعر تهیه کنند.

وی تصریح کرد: ‌تمامی روحانیون کاروان‌های حج تمتع موظف هستند در این چند روز به صفحه شخصی خودشان در سامانه اعلام شده مراجعه و شرح وظایف را مطالعه و به آن عمل کنند.

حاحی‌ابراهیمی افزود: همچنین مدیران کاروان از روز چهارشنبه می‌توانند به سایت bastehfarhangi.hajj.ir مراجعه و اعلام وصول بن‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مدیران کاروان‌های حج تمتع باید بروشورها و بن‌ها را به زائران ارائه کنند تا آنها با انتخاب سبد فرهنگی اعلام درخواست کنند.
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: مدیران کاروان‌ها باید این اعلام درخواست‌ها را جمع و در سامانه ثبت کنند تا متناسب با درخواست آن‌ها بسته‌های فرهنگی از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر آماده و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای اجرای این طرح، بن خرید کتاب و نرم‎افزار به مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال برای هر زائر در نظر گرفته شده که از طریق مدیر کاروان به آنها داده می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما