از برگزاری سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» تا شعرخوانی شاعران آئینی در «عصر همدلی»

ایکنا , 6 تير 1394 ساعت 10:44

مدیر فرهنگسرای معرفت به تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان این فرهنگسرا پرداخت که از جمله مهمترین آنها برگزاری سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» و شعرخوانی شاعران آئینی در ویژه‌برنامه «عصر همدلی» است.


محمدصادق دهنادی، مدیر فرهنگسرای معرفت گفت: امسال ماه مبارک رمضان متقارن با روزهای آغازین تابستان است و لذا با توجه به تعطیلی مدارس برنامه‌هایی متنوع فرهنگی و هنری را برای کودکان و نوجوان و عموم محصلان ویژه این ایام تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده که به شکل روتین برگزار می‌شود و متولی آن انجمن قرآن و عترت فرهنگسراست، فهم و تفسیر قرآن است که به شکل هفتگی و در روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

دهنادی تصریح کرد: «مدرسه معرفت» عنوان ویژه‌برنامه دیگر این فرهنگسراست که آن را با همکاری ستاد نماز جمعه بخش کن ـ سولقان تدارک دیده‌ایم و البته بسیج حوزه ۱۰۲ تهران بزرگ نیز در آن مشارکت دارد؛ به این ترتیب که با برگزاری کارگاه‌هایی مخاطبان را با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه از نقطه نظر جامعه‌شناسی و رویکرد زندگی اجتماعی و سبک زندگی آشنا می‌کنیم که این برنامه یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

این مدیر فرهنگی گفت: ویژه‌برنامه دیگری که در حال برگزاری آن هستیم «تسنیم» نام دارد که در آن سعی در احیای کرسی تلاوت قرآن داریم و همچنین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را در قالب این برنامه ۱۱ تیر برگزار خواهیم کرد.

دهنادی ادامه داد: سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری فرهنگسرای معرفت به مناسبت ایام رمضان است که در آن ابعاد هنری سوره قدر را در جلوه‌های خطاطی و خوشنویسی همچون نسخ، ثلث، نستعلیق و همچنین نقاشی و نقاشی‌خط، معرق و کار روی مس مورد رصد قرار خواهیم داد که این سمپوزیوم ۱۴ تیر برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: همزمان با ۱۰ رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) این فرهنگسرا برای نخستین‌بار جایزه «مادر مهربان اسلام» را برای تقدیر از زنان نیکوکار، زنان سرپرست خانوار و آنهایی که در مجتمع‌های بهزیستی مشغول خدمت‌رسانی هستند در نظر گرفته است و همچنین زنان خیر مدرسه و مسجد‌ساز که فراخوان آن از روز شنبه منتشر خواهد شد.

دهنادی گفت: مجله دیجیتالی آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) در قالب بیست قاب قرآنی و ۲۰ قاب حدیث در فضای مجازی لایم و اینستاگرام فرهنگسرای معرفت به‌زودی برای استفاده کاربران قرار خواهد گرفت و همچنین از جمله برنامه‌های مهم دیگری که مورد نظر داریم برگزاری محافل شعر آئینی با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) است که در قالب برنامه «عصر همدلی» هر پنجشنبه برگزار شد و به شعرخوانی و نقل ادبی اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: باران رحمت عنوان ویژه برنامه دیگر این فرهنگسراست که با مشارکت سازمان‌های غیردولتی و همکاری فرهنگسراها و خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده و اختصاص به اطعام روزه‌داران مجتمع‌های حمایتی و دارالایتام، خانه‌های سالمند و... دارد.

دهنادی در پایان گفت: در هفته پایانی ماه رمضان نیز به همت انجمن نجوم فرهنگسرای معرفت یک کارگاه تخصصی در مورد استهلال ماه و ابعاد علمی و فقهی برگزار خواهد شد که در نهایت منجر به استهلال ماه شوال می‌شود.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای معرفت در بلوار شهران، بعد از زیرگذر همت واقع است.


کد مطلب: 25497

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25497/برگزاری-سمپوزیوم-هنری-تجلی-قدر-شعرخوانی-شاعران-آئینی-عصر-همدلی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir