مداحان مردم را برای کمک و تقویت مدافعان حرم آگاه سازند

مهر , 6 تير 1394 ساعت 11:59

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از مداحان و شعرای آئینی این استان خواست در راستای آگاه سازی و ترغیب شهروندان برای تقویت مدافعان حرم از طریق کمک های مالی و معنوی تلاش کنند.


حجت الاسلام مهدی ستوده ظهر پنجشنبه در همایش مداحان و شعرای آئینی استان اردبیل افزود: مداحان زبان گویای دینی هستند و باید برای تقویت مدافعان حرم از طریق افزایش کمک های مردمی ورود کنند.

وی با ذکر این نکته که مداحان سالها به عشق زینب (س) گریه کرده و در مجالس مردم را گریانده اند، امروز باید در برابر رسالت بزرگتر پیشقدم شوند، ادامه داد: کمک به مدافعان حرم هم اکنون از هر ضرورتی بالاتر بوده و باید در این خصوص گامهای بزرگی برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان وظیفه هیئت های مذهبی را نیز در این زمینه سنگین دانست و یادآور شد: وظیفه شیعه این است که با پرهیز از افراط گرایی با حرف و عمل صدای خود را برای جلب کمک های مردمی بلند کند.

وی با تشریح موقعیت جهان اسلام به افزایش اسلام خواهی در جهان از سال ۲۰۰۷ تاکنون اشاره کرد و متذکر شد: جمعیت مسلمانان جهان طی سال ۲۰۰۷ تاکنون از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر رسیده که همین امر نگرانی غرب را در پی داشته است.

داعش زایده تفکر غرب در مقابل اسلام خواهی است

ستوده با تاکید بر اینکه غرب برای جلوگیری از رشد اسلام خواهی و گرایش به آن در جهان دست به هر توطئه و نقشه ای زده است، یادآور شد: کشورهای غربی برای مقابله با این روند تصمیم گرفتند که یک حکومت مستقل به ظاهر اسلامی ایجاد کنند و در این راستا هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا با سفر به بیش از ۱۲۰ کشور موافقت ۱۰۹ کشور را برای تشکیل گروه داعش گرفت.

وی اسلام هراسی و ایران هراسی را مهمترین دلیل تشکیل حکومت غیراسلامی داعش برشمرد و تصریح کرد: چرا که جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر را در گرایش به اسلام در دنیا داشته و نشان داده که شیعه و اسلام در آینده قدرت برتر جهان خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در پس هجمه ها و توطئه های غرب سه نوع تفکر در جهان شکل گرفته است، تاکید کرد: از بطن این هجمه ها تفکر اسلام تکفیری، سکولار و افراطی شیعه ساخته و پرداخته شد، براین اساس داعش امروز خود را رسمی ترین حکومت اسلامی می داند اما تنها هدف آنها سرکوب شیعه است، چنانچه خواهان تخریب سه شهر کربلا، نجف و کاظمین هستند و چیزی بیشتر از آن در عراق نمی خواهند.

اگر حرم زینب (س) سقوط کند تمام آرمانهای اسلامی فرو می ریزد

وی با اشاره به ترویج اسلام سکولار در منطقه از سوی غرب بیان داشت: شیعه افراطی نیز در این راستا توسعه می یابد تا از بین شیعیان در راستای تخریب چهره شیعه تلاش شود.

ستوده با تاکید بر اینکه در حال حاضر جنگ ما جنگ نیابتی بوده و خط مقدم ما سوریه است، اضافه کرد: این جنگ جنگی برای حفظ اسلام واقعی است، در این حالت دو نوع تکفر وجود دارد، یا اینکه بی تفاوت باشیم و بگوییم به ما ربطی ندارد و یا اینکه با تحکیم مدافعان حرم در خط مقدم بنیانهای اسلامی را نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه اگر حرم زینب (س) سقوط کند تمام آرمانهای اسلامی فرو می ریزد، خواستار کمک مردم مسلمان و ولایت مدار اردبیل برای تقویت مدافعان حرم شد و افزود: در این راستا باید مداحان و شعرای آئینی با استفاده از مجالس و مناسبتها مردم را به این موضوعات آگاه سازند.


کد مطلب: 25503

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25503/مداحان-مردم-کمک-تقویت-مدافعان-حرم-آگاه-سازند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir