تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۵۵۰۶

ارسال ایمیل‌های مرتبط با حج برای زائران تمتع ۹۴

ارسال ایمیل‌های مرتبط با حج برای زائران تمتع ۹۴
با تشکیل ۴۵۰ کاروان حج تمتع و مشخص شدن اعضای هر کاروان برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای آماده‌سازی زائران حج تمتع آغاز شده است.

بر همین اساس علاوه بر برنامه‌های آموزشی حضوری معمول زائران، در سال جاری آدرس ایمیل تمامی زائران دریافت و هر هفته ایمیل‌هایی حاوی کتاب‌های مفید در حوزه حج، نرم‌افزارهای مفید برای استفاده در تلفن همراه، مقاله‌های سودمند در حوزه حج، اخبار و اطلاعات پزشکی، بهداشتی، فرهنگی و ... برای زائران ارسال می‌شود.

به گزارش ایکنا، اگر چه بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده تنها ۱۵ درصد زائران حج تمتع با اینترنت ارتباط دارند و به احتمال قوی کمتر از این درصد نیز هر هفته ایمیل‌های دریافتی خود را می‌خوانند، اما همین گروه اندک نیز گروه فرهیخته زائران حج را تشکیل و با کسب اطلاعات لازم قبل از اعزام به حج، می‌توانند طی مناسک حج و در ارتباط با سایر زائران اطلاعات مفید و چکیده شده‌ای را در اختیار آنها قرار دهند.

البته در این خصوص نباید نقش مهم خانواده‌ها برای کسب آمادگی لازم برای حضور بهتر اعضای خود در مناسک حج را نادیده گرفت. اکثریت حجاج ایرانی افراد مسن هستند اما با توجه به گستردگی امکان دسترسی به فضای مجازی به خصوص از طریق تلفن‌های همراه، خانواد‌‌ه‌های آنها به خصوص اعضای جوان خانواده می‌توانند در این خصوص به اعضای خود کمک کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما