برگزاری نشست مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی با شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی استان مرکزی

سازمان تبلیغات اسلامی , 8 تير 1394 ساعت 9:50

نشست مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی با شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی استان مرکزی در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این نشست که چهارساعت و نیم به طول انجامید ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ار شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی استان به‌عنوان کارفرمایان بخش فرهنگی یاد کرد و گفت:بخش اعظم انجام فعالیت های فرهنگی مسئله اجرای آن است که شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی انجام دهنده آن هستند که با مدیریت صحیح اجرای کار از جمله انجام فعالیت های مشارکتی و تلفیقی می توانند شاهد برنامه هائی پربارتر و کم هزینه تر باشند.

وی افزود:تعامل این دو مرکز مردمی با سایر ستادهای اجرائی و برنامه ریزی از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و حتی فرمانداری ها کمک می‌کند که فعالیت های فرهنگی در سطح شهرهای استان با کیفیت بهتر انجام شود.

قربان پور تصریح کرد:تشکیل هییئت های دانش آموزی یکی از برنامه های مهم و اثر بخش است که می تواند در توسعه فرهنگ دینی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان مؤثر باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تلاش برای حفظ ارزش های سنتی اسلامی را یک امر مهم بر شمرد و تصریح کرد:مداحی ها و همچنین مراسم های دینی و مذهبی باید بر اساس سنت های صحیح دینی بوده و از هر گونه آسبی به دور باشد.

وی در پایان با اشاره به فعال کردن وب سایت های ویژه مداحان و همچنین شورای هیئات مذهبی را یک ضرورت مهم بر شمرد و خاطرنشان کرد:محل مراجعه جوانان مداح و هیئتی از طریق سایت ها است،بنابراین قوی ترعمل کردن و محتوا بخشی بیشتر به وب سایت ها نقش مهمی در مشارکت جوانان و بهره گیری از نظراتشان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به دستورالعمل ویژه شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی گفت:احکام اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی و شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه به مدت دوسال است که امید است در این مدت فعالیت های ارزشمندی از سوی دو مرکز ارائه شود.

وی خطاب به اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی و شورای هیئات مذهبی استان مرکزی که در این نشست حاضر بودند افزود: ارسال به موقع صورتجلسات و بیان نتیجه مصوبات،انجام فعالیت های مصوبه های اعلام شده از سوی استان به شهرستان ها و ارائه گزارش آن آموزش اقشار تحت پوشش این دو مرکز از جمله برنامه های لازم الاجرا است.


علیرضا منصوری رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اراک در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای استان گفت:تاکنون اقدامات خوبی برای اجرای برنامه های شورای هیئات مذهبی شهرستان ها انجام شده است که یک نمونه آن ارائه فصلنامه شورا است که کلیه فعالیت های انجام شده در سال ۹۳ در آن لحاظ شده است و این امر با همکاری شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

وی افزود: ارائه برنامه های کاری سالیانه شورای هیئات مذهبی شهرستان ها یک امر ضروری است تا براساس آن بتوان برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی اظهارکرد:ارائه گزارشات برنامه های انجام شده در طول سال به دبیرخانه شورای هیئات مذهبی استان مرکزی جهت ارائه به دفتر مرکزی و چاپ در فصلنامه شورا یکی از مهم ترین برنامه ها محسوب می‌شود.

محمد هادی طیبی رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان مرکزی در این جلسه با بیان آ؛سیب های مذهبی در جلسات خودگردان دینی بانوان خواستار حضور کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی در جلسات ویژه کانوان مداحان و شورای هیبئات مذهبی شد و گفت:کانون مداحان و شعرای آئینی با گروه های جوان،پیرغلامان،پیشکسوتان،میان سالان،جوانان و بانوان در ارتباط است که برای تعریف از این گروه ها باید برنامه های ویژه و متناسب با این اقشار اجرا کند.

وی داشتن برنامه کاری سالانه شهرستان ها را از جمله وظایف اصلی کانون مداحان شهرستان ها برشمرد و افزود:قرائت صحیح آیات قرآن کریم،بیان صحیح مسائل اجتماعی و مسائل روز،بهره گیری تز سخنان مقام معظم رهبری در برنامه ها و آموزش های ویژه اقشار و گروه های مخاطب کانون مداحان باید در رأس شرح وظایف شهرستان ها قرار گیرد.

در این نشست هر یک از مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان های تابعه در خصوص برنامه های خود در سال ۹۴ مطالبی را ارائه کردند.

در این نشست مقرر شد کانون مداحان و شعرای آئینی و شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه گزارشی از موارد خواسته شده در این نشست را به کانون مداحان و شعرای آئینی استان و شورای هیئات مذهبی استان ارسال کنند.

گفتنی است،این نشست با حضور حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت‌الاسلام مجید اجمدی کارشناس تشکل های دینی اداره کل،مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت اداره کل،علیرضا منصوری رئیس شورای هیئات مذهبی استان مرکزی،محمد هادی طیبی رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان مرکزی، مسئولین شورای هیئات مذهبی شهرستان های تابعه و مسئولین کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان های تابعه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.


کد مطلب: 25546

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25546/برگزاری-نشست-مشترک-مدیر-کل-تبلیغات-اسلامی-شورای-هیئات-مذهبی-کانون-مداحان-شعرای-آئینی-استان-مرکزی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir