تردد در مرز مهران از ۴۳۶ هزار نفر عبور کرد

مهر , 8 تير 1394 ساعت 11:01

مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور در سال جاری شاهد تردد ۴۳۶ هزار مسافر و زائر بوده است.


مرز مهران در استان ایلام به عنوان امن ترین مرز زمینی کشور شناخته می شود و در حال حاضر روزانه پذیرای پنج تا شش هزار نفر است، عمده دلیل استقبال از این مرز بحث نردیک بودن و امنیت است.

هم اکنون تردد از کشورمان برای شهرهای مذهبی عراق فقط از طریق کاروان های حج و زیارت ممکن است و عبور و مرور به صورت انفرادی ممنوع است.

در سال جاری هم مانند سالهای گذشته تردد از مرز مهران برای سفر به عتبات عالیات و تردد مسافران عراقی و دیگر کشورهای منطقه ادامه دارد به طوری که تاکنون ۴۳۶ هزار نفر در سال جاری از مرز مهران عبور کرده اند.

علاوه بر تردد مسافر و زائر، صادرات کالاهای غیر نفتی و محصولات کشاورزی در مرز مهران نیز رونق گرفته است، به طوری که آمار مسئولان نشان از افزایش صادرات دارد.

تردد در مرز مهران از ۴۳۶ هزار نفر عبور کرد

مدیر پایانه مرزی مهران در این ارتباط به خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان تردد در مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

اسد محمدی بیان داشت: در سال جاری ۴۶۶ هزار نفر مسافر، زائر از مرز مهران تردد کرده اند که تعدادی از این افراد وارد کشور و تعدادی نیز خارح شده است.

وی افزود: تردد در مهران فقط از طریق کاروان های حج و زیارت صورت می گیرد و روزانه پنج تا شش هزار نفر از مرز مهران تردد دارند که این آمار نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ درصد زائران کشور از مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات استفاده می کنند، بیان داشت: هم اکنون پایانه مرزی مهران دارای ۱۸ گیت ورود و خروج است.

این مسئول بیان داشت: یکی از مهمترین مواد مرز مهران بحث صادرات است که هم اکنون روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود.

این مسئول عنوان کرد: ارزش دلاری صادرات غیرنفتی از مرز مهران در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته به طوری که صادرات غیرنفتی از مهران در سال ۹۴ تاکنون ۲۷۰ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۱۱ دلار بوده است.

وی افزود: مصالح ساختمانی، سیمان، آجر و محصولات پلاستیکی، مصنوعات فلزی، حصولات کشاورزی از جمله هندوانه، گوجه فرنگی و...بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال (سه ماهه نخست) تاکنون، ۵۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده که البته در این بخش با کاهش روبرو بوده ایم.


کد مطلب: 25549

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25549/تردد-مرز-مهران-۴۳۶-هزار-نفر-عبور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir