تلاش برای احیای سبک زندگی اسلامی از جمله مهم ترین وظایف هیئات مذهبی است

سازمان تبلیغات اسلامی , 9 تير 1394 ساعت 12:00

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تلاش برای احیای سبک زندگی اسلامی از جمله مهم ترین وظایف هیئات مذهبی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی،حجت‌الاسلام علی خادمی،مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست توجیهی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی شهرستان بجنورد اذعان داشت: یکی از مهمترین وظایف شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی در ادامه با بیان این که هیأت های مذهبی می باید تقویت باورهای دینی در بین اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اظهار داشت: در این راستا لازم است فعالیت های هیئات مذهبی با محوریت قرآن و آموزه های قرآنی باشد.

دبیرستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان خراسان شمالی گفت: انتقال صحیح فلسفه شهادت و نهضت عاشورایی به نسل جوان و نسل های آینده کشور، تقویت باورها و اعتقادات مذهبی در بین اقشار مختلف جامعه و تلاش برای احیای سبک زندگی اسلامی ازجمله مهم ترین وظایف هیئات مذهبی و کانون های مداحان به شمار می رود.

وی افزود: هیأت های مذهبی به واسطه مردمی بودن تاکنون توانسته اند کارکرد خوبی در راستای ارتقای فرهنگ دینی مردم داشته باشند ولی شرایط کنونی با گذشته بسیار متفاوت است و به همین دلیل نیز نیاز است تا در این زمینه توجه بیشتری به تشکل ها و مجموعه های مردمی شود تا مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی در جامعه آگاه کنند.

حجت‌الاسلام خادمی در پایان هیئات و محافل مذهبی و نیز کانون های مداحان را مهم ترین و بزرگ ترین پایگاه های دینی موجود در کشور دانست و اظهار کرد: این محافل محل آموزش تعالیم دینی و بزرگداشت شعائر الهی و مذهبی بوده و به همین دلیل باید ازظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

گفتنی است، نشست توجیهی آموزشی مسئولین هیئات مذهبی شهرستان بجنورد ۷تیرماه برگزارشد.


کد مطلب: 25572

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25572/تلاش-احیای-سبک-زندگی-اسلامی-جمله-مهم-ترین-وظایف-هیئات-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir