تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۵۷۷

فیلم رستاخیز با همه ظرفیتهای سینمای ایران ساخته شد

فیلم رستاخیز با همه ظرفیتهای سینمای ایران ساخته شد
احمد رضا درویش ظهر سه شنبه درنشست هم اندیشی پیرامون فیلم رستاخیز در حوزه هنری مازندران در خصوص اهمیت رسانه بویژه سینما، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری عصر حاضر به عصر انفجار اطلاعات ورود بشر به دوران جدید اجتماعی است که کارکرد و تسلط رسانه با ویژگی های اجتماعی و فردی مفاهیم مربوط به زمان و مکان تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سیر تحول شتابناک سرعت و دستیابی به اطلاعات را برای بشر امروز دیکته می کند، افزود: از دو دهه پیش در دنیا تئوری دهکده جهانی برای برداشتن مرز میان دین ها، مجموعه فرهنگی تعبیر شده و اختلاف فرهنگی در حوزه زیست بشری بوجود می آید.

درویش مقوله تنوع فرهنگ ها و هویت ها را عنصر رسانه عنوان و اذعان داشت: دو عنصر مهم صدا و تصویر در شکل گیری رسانه ها نقش بسیاری در اثرگذاری و نفوذ اعماق ذهنی بشر دارند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال پیام از طریق رسانه ها و تسلط به آن باید رسانه ها مسلط به صدا و تصویر باشند، تصریح کرد: ملت هایی که صاحب پیام عظیم، ژرف، دارای هویت و تمدن اند با عنصر کلمه رحمانیت دین را به بشر امروز بشارت دهند.

کارگردان فیلم رستاخیز با بیان اینکه با امکانات مدرن و اثرگذار آنقدر مسلط باشند تا بتوانند بشارت دهنده پیام های مهم انسانی و هویتی برای بشر امروز باشند، گفت: دهکده جهانی که نوید مغرب زمین به بشر است با تسلط به آن انسان امروز را به صلح، آرامش، وفا سوق دهد به آدم کشی و احیاء برده داری دوره جاهلیت تبدیل کرده است.

درویش تصریح کرد: با تسلط بر عنصر رسانه جوامع دارای هویت اند و به لحاظ تاریخی با ژرفای فرهنگ ازز دنیای رسانه فاصله دارند در حوزه فرهنگ تسلیم رسانه های مغرب زمین شده اند باید پیام های بلند برخواسته از معارف اسلامی، هویت و تمدن عمیق آن، قلمرو اسلام و ایران با تسلط بر زبان، بیان و دو عنصر صدا و تصویر به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای مدرن امروز جاهلیت زمان ابوسفیانی ومشاهده می شود، اظهارداشت: در دنیای مدرن امروز، قدرت جهان، کشورهای در حال توسعه و جهان سوم تمام جریانات زمان امام حسین (ع) و جاهلیت ابوسفیانی در حال اجراست.

درویش با بیان اینکه فیلم رستاخیز از ۱۰ سال پیش ساخت آن آغاز شده است، افزود: این فیلم برخواسته از تمام ظرفیت های سینمای کشور و با بازیگران ایرانی ساخته شد.

وی بیان کرد: هر جامعه زنده صاحب حرف، انگیزه و حیات نیاز به تظاهرات جمعی دارد و تفاوت سینما با رسانه های دیگر یک فضای مشخص فیزیکی پر رونق و حضور مخاطبان است.

درویش با اشاره به اینکه سینما و حضور سالن پر رونق و پر مخاطب در یک شهر به معنای احترام به آزادی، فرهنگ و هویت است، اذعان داشت: شهر دارای سینمای پر رونق، شهری امن، توسعه یافته یا بسمت توسعه است و بر عکس آن شهر بدون سینما یا بی رونق، دچار اشکال در مدیریت، تولید و زیر ساخت است.

وی با اشاره به اینکه فیلم رستاخیز تقدیم به همه تشنگان حقیقت، افزود: این فیلم در شان و منزلت سید الشهداء تولید و در معرض نمایش داخل و خارج کشور قرار گرفته و این فیلم به سه زبان عربی، فرانسوی و آذری دوبله شده است.

کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز با اشاره به حرکت آغاز شده در حوزه سینما و توجه به نمایش، نحوه و مدیریت، گفت: نمایش فیلم رستاخیز یک خیزش و نگاه جدید است که سالیان اخیر کمتر به آن توجه شده و در آینده مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما