مداحان سربازان جبهه اسلام در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

مهر , 15 تير 1394 ساعت 15:15

رئیس کانون مداحان چهارمحال وبختیاری گفت: دشمن در تلاش است با تهاجم های فرهنگی خود ارزش ها دینی جامعه ضربه بزند، مداحان یکی از مهمترین سربازان در راستای مقابله با تهاجم های فرهنگی دشمن هستند.


حمید رضا توسلی در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت در خصوص محور های برسی نقش مداحان با ترفند های دشمن، تعداد مداحان استان، اقدامات کانون مداحان و ... صحبت کرد.

* نقش مداحان در جامعه در راستای مقابله با توطئه های دشمن چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی از قشر های تاثیر گذار جامعه، مداحان هستند که نقش مهمی در جامعه دارند و روشنگری در جامعه یکی از اقدامات مهم مداحان به شمار می رود.

با توجه به اینکه دشمن از همه طریق وارد شده و در تلاش است با تهاجم های فرهنگی خود به اسلام ناب و ارزش ها دینی جامعه ضربه بزند، مداحان یکی از مهمترین سربازان در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن هستند.

مداحان کشور یکی از ظرفیت ها مهم در راستای مقابله با تهیدات دشمن هستند که با بیان معارف دین و روشنگری در خصوص ترفند های دشمن می تواند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

یکی از قشر های که خیلی می تواند تاثیر گذار باشد در مقابله با ترفند های استکباری، مداحان هستند. مداحان مخاطب های فراوانی دارند و جوانانی که دل در گرو قرآن و اسلام دارند، مخاطب مداحان هستند.

یک مداح با بیان یک روایت، حدیت و مسائل دینی به راحتی می تواند ترفند های دشمن را در جامعه خنثی کند.

یک مداح می تواند در کنار مداحی، روضه خوانی و بیان اشعار مذهبی، باید و نباید ها را به مردم اطلاع رسانی کند و نقش تاثیر گذاری در مقابله با تهاجم های فرهنگی دشمن داشته باشد.

*آشنایی مداحان با مسائل روز یکی از موارد مهم برای مقابله با توطئه های دشمن است. چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است؟

یکی از موارد مهمی که کانون مداحان که زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است در حوزه مداحان دنبال می کند به روز رسانی مداحان است.

مداحان و شعرای آئینی جامعه باید با مطالب روز آشنا باشند تا بتواند تاثیر گذاری داشته باشند.

انتقال مسائل روز به مداحان یکی از اقدامات کانون مداحان است که تلاش های بسیاری در این استان در این مسیر انجام شده است.

مردم به مداحان اعتماد دارند و مداحان با اطلاع رسانی و بیان ترفند های دشمن می تواند تاثیر گذاری بالایی در راستای خنثی کردن توطئه های دشمن داشته باشند.

*در استان چهارمحال و بختیاری چند مداح شناسایی شده است؟

هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری بالای یک هزار مداح داریم که از این تعداد ۲۵۰ نفر مداح نوجوان هستند.

در استان ۷۰ نفر مداح درحوزه پیر غلامان داریم و ۵۵۰ نفر مداح خواهر در سطح استان فعالیت می کنند و بقیه مداحان استان را برادران تشکیل می دهند.

*اقدامات مهم کانون مداحان در این استان را نام ببرید؟

از اقدامات مهم کانون مداحان استان برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی برای مداحان است. یکی از کارگاه های آموزشی مهمی که در استان در سالجاری برگزار شد، کارگاه مبارزه با مواد مخدر برای مداحان بود.

مداحان با توجه به اینکه در جامعه هستند و مخاطبان بسیاری دارند می تواند در مسیر مقابله با مواد مخدر نقش مهمی ایفا کنند.

مداحان در گوشه ای از کار مداحی و روضه خوانی خود می توانند به معایت و مضررات مواد مخدر اشاره کنند و همین اقدام آنها می تواند در مسیر مقابله با گسترش مواد مخدر در جامعه تاثیر گذار باشد.

اعزام مداحان به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر اقدامات کانون مداحان استان است که برای اولین بار خواهران مداح به این دیدار اعزام شدند.

حدود ۴۰ نفر مداح به برنامه دیدار مقام معظم رهبری با مداحان از چهارمحال و بختیاری اعزام شده است.

سرکشی از خانواده مداحان به خصوص پیر غلامان از دیگر برنامه کانون مداحان است که توسط مسئولان فرهنگی استان و مسئولان کانون مداحان انجام شده است.

در این دیدار ها مشکلات پیر غلامان مورد برسی قرار می گیرد و تلاش می شود که این مشکلات حل شود.

*مداحان در استان چگونه شناسایی می شوند؟

استان چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که برای مداحان خود کارت عضویت صادر کرده است که این کارت های شناسایی مداحی چهارساله هستند و هر سال باید تمدید شود.

دو سه مرحله آزمون کتبی از مداحان در سطح استان برگزار شده است و اولین آزمون شفاهی مداحی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

در این آزمون شفاهی که برای در مرکز استان برگزار شد ۶۰ نفر مداح شرکت کردند و تلاش ما این است با شناسایی نقاط قوت و ضعف بعد از ماه مبارک رمضان در تمام شهرستان ها آزمون شفاهی مداحی برگزار کنیم و مداحان را از نظر میزان توانمندی برسی کنیم.

بحث پیگیری برای راه اندازی خانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات کانون مداحان استان است.

یکی از برنامه های مهم امسال در حوزه مداحان برگزاری دوره آموزشی سه روزه به صورت شبانه روزی در مرکز استان است که از همه مداحان برای حضور در این دوره دعوت می شود.

این دوره آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می شود. مقدمات این دوره آموزشی انجام شده است و این دوره به صورت کارگاهی برگزار می شود.


کد مطلب: 25675

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25675/مداحان-سربازان-جبهه-اسلام-مقابله-تهاجم-فرهنگی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir