رییس شورای شهر به تماشای «فصل شیدایی» نشست

مهر , 17 تير 1394 ساعت 9:00

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران شب ۱۵ تیر به تماشای نمایش «فصل شیدایی» نشست.


مهدی چمران پس از اجرای این نمایش در سخنانی اظهار کرد: «فصل شیدایی» دنباله نمایش‌های آیینی است که در کشور اجرا شده‌اند، اما به دلیل اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، سنت‌های آیینی را با مسائل روز در هم آمیخته و بیان می‌کند از نمایش‌های مشابه متمایز است.

وی افزود:‌ از نظر تکنیک و تکنولوژی و بهره بردن از امکانات نظامی و غیرنظامی،‌ «فصل شیدایی» یک نمایش بزرگ میدانی است که می‌تواند مخاطب را راضی کند.

چمران همچنین با بیان اینکه اگر نگارش نمایشنامه «فصل شیدایی» به وی سپرده می‌شد در نوشتن متن به صحنه‌ها انسجام بیش‌تری می‌داد،‌ گفت: به هرحال نمایش‌های میدانی مانند «فصل شیدایی» تاثیرات مثبت و اثرگذاری برای مخاطبان به همراه دارد چون مردم تاریخ گذشته خود، وقایع اسلام و حوادث دفاع مقدس را عینا مشاهده می‌کنند و می‌توانند درک درستی از آنها داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه از نظر تکنیکی و جذبه و صوت، بخش هجوم و حمله به خانه حضرت علی (ع) بسیار تاثیرگذار بود، ادامه داد: به طور کلی تمام بخش‌های این نمایش تاثیرات مناسبی به همراه دارد.

چمران در پایان صحبت هایش بیان کرد: بخش جنگ نمایش، چون خلاصه و موجز بود به نظرم قدرت لازم برای انتقال واقعیات دفاع مقدس به مخاطبان را نداشت. به هر حال در این نمایش به صورت نمادین به وقایع پرداخته می‌شود و نمی‌توان انتظار بیش‌تری از آن داشت.

سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش «فصل شیدایی» نیز با ابراز خرسندی از حضور رییس شورای شهر تهران در محل اجرای این نمایش میدانی، اظهار امیدواری کرد پارلمان شهری، نقش فعال‌تری در حمایت از تداوم اجرای این نمایش پربیننده در پایتخت پرجمعیت کشور ایفا کند.

پیش از این، تنی چند از کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان لشکری و کشوری، در کنار هزاران نفر از مخاطبان «فصل شیدایی» به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.

نمایش «فصل شیدایی» شب‌های ماه رمضان در کیلومتر ۲ جاده لشگرک اجرا می‌شود.

این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت (ع) از هبوط حضرت آدم (ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌کند. «فصل شیدایی» پیش‌تر در ۶ شهر کشور اجرا شده که در استان یزد، رکورد ۱۴ هزار تماشاگر در یک شب را به نام خود ثبت کرده است.


کد مطلب: 25703

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25703/رییس-شورای-شهر-تماشای-فصل-شیدایی-نشست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir