تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۵۷۲۶

«علوم قرآن در احادیث اهل بیت(ع)» منتشر شد

«علوم قرآن در احادیث اهل بیت(ع)» منتشر شد
کتاب «علوم قرآن در احادیث اهل بیت(ع)» به قلم دکتر فرج الله میرعرب، و به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

مؤلف با توجه به این نکته که داناترین افراد به علوم قرآن پس از پیامبر(ص)، علی(ع) و فرزندان او هستند، ‌کوشیده علوم قرآن را بر اساس نگاه آنان و احادیث نقل شده استخراج و در یک مجموعه تدوین کند تا به این وسیله جایگاه و نقش آن بزرگواران را در بنیانگذاری این علم نمایان سازد.

این اثر در هفده فصل به مباحثی چون: اهل بیت و علوم قرآن، وحی و نزول قرآن، اسباب نزول، جمع و تالیف قرآن، محکم و متشابه، نسخ، ناسخ و منسوخ، عام و خاص، مطلق و مقید، ظاهر و باطن قرآن، اعجاز قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، زبان قرآن، تفسیر و ... پرداخته است و مباحثی نوین چون زبان قرآن، وحیانیت الفاظ و حدوث و قدم برای اولین بار در این حوزه بررسی شده است.

شایان ذکر است این اثر به همراه ۱۳ عنوان دیگر از مرکز فرهنگ و معارف قرآن، طی مراسمی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

یادآور می شود، علوم قرآن در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، تألیف فرج الله میرعرب، در ۸۱۶ صفحه و ۱۰۰۰ شمارگان، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار قرآن‌پژوهان قرار گرفته است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما