مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی حمایت می‌كند

مهر , 20 تير 1394 ساعت 13:53

نایب‌ رییس مجلس شورای اسلامی از حمایت‌های مادی و معنوی مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی مانند نمایش چندرسانه‌ای «فصل شیدایی» خبر داد.


محمدرضا باهنر نایب‌ رییس مجلس شورای اسلامی كه شب گذشته ۱۹ تیرماه اجرای نمایش چندرسانه‌ای «فصل شیدایی» را همراه با حدود ۷ هزار مخاطب تهرانی به تماشا نشسته بود، پس از دیدن این نمایش گفت: در كارهای هنری تخصصی ندارم اما به عنوان یک شهروند و مخاطب معمولی به جرات می‌توانم بگویم كه شاهد كاری بسیار قوی و زیبا بودم كه توانایی جلب رضایت خاطر مخاطبان را دارد.

وی افزود: نمایش «فصل شیدایی» تركیبی از هنرهای مختلف است كه با جلوه‌های ویژه میدانی و صحنه‌آرایی عظیم، حدود ۷ هزار تماشاگر را مبهوت هنر و توانایی خود كرد كه این امر قدرت تفكر و پویایی نویسندگان، كارگردان و دیگر عوامل نمایش را می‌رساند.

باهنر ادامه داد: فصل شیدایی نمایش فاخری است و به این وسیله می‌توان فرهنگ اسلامی و اصولگرایی را در جامعه ترویج كرد، چون توانایی بازدهی برابر با كلاس‌های درس و آموزشگاه ها و دانشگاه ها را دارد و هزینه‌ زیادی هم نمی‌طلبد.

نایب‌ رییس مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌هایی كه مجلس از نمایش‌های بزرگ میدانی و آیینی انجام می‌دهد، گفت: كار نمایندگان مجلس، بررسی ایده‌ها برای تایید یا رد كردن آنهاست. حركت‌های نو و ایده‌های جدید باید از دل جامعه بجوشد و یا توسط سازمان‌های مردم‌نهاد معرفی شوند تا در مجلس مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حالا وظیفه مجلس در قبال نمایش‌های میدانی ارزشی مانند «فصل شیدایی» حمایت‌های معنوی و مادی است با این توضیح كه حمایت‌های معنوی اثرگذاری بهتر و بیشتری برای این نوع كارها به همراه دارد.

باهنر در پایان گفت: در مجلس همه می‌دانیم كه اگر دانه‌ای را بكاریم، هفتصد دانه برداشت خواهیم كرد. هزینه‌هایی كه در عرصه فرهنگ و هنر صرف می‌شود در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است به همین دلیل تاكید می‌كنم مجلس از این نوع نمایش‌های آیینی و ارزشی حمایت می‌كند.


کد مطلب: 25729

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25729/مجلس-نمایش-های-بزرگ-میدانی-حمایت-می-كند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir