اول شهریور؛ اعزام‌ حج/ صدور روادید هفته دوم شوال

ایکنا , 21 تير 1394 ساعت 8:16

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز دریافت گذرنامه‌های زائران ایرانی برای صدور روادید حج، اعلام کرد: صدور روادید زائران حج تمتع از هفته دوم شوال آغاز می‌شود و اعزام‌ها نیز از اول شهریور ماه صورت خواهد گرفت.


حسن سرخوش، مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از آغاز دریافت گذرنامه‌های زائران ایرانی برای اعزام حج تمتع خبر داد و گفت: از امروز جمع‌آوری گذرنامه‌های زائران ایرانی در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قرار است برای ۶۴ هزار زائران ایرانی روادید صادر شود، اظهار داشت: بخشنامه صدور رواید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دفاتر تمامی استان‌های حج و زیارت اعلام و گذرنامه‌ها از زائران نیز جمع‌آوری شده است.

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، خاطر نشان کرد: صدور روادید از هفته دوم شوال آغاز خواهد‌ شد که طبق برنامه‌های سال گذشته ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز برای تمامی زائران ایرانی روادید حج تمتع صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که روزانه چند هزار روادید حج تمتع صادر می‌شود، عنوان کرد: به زودی جلسه‌ای با سفارت عربستان در تهران و کنسولی مشهد برگزار خواهد‌شد که در این خصوص هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

سرخوش ادامه داد:‌ در سال گذشته نیمی از روادیدها در مشهد و نیمی دیگر در تهران از سوی سفارت عربستان صادر شد که طبق رایزنی‌های که خواهیم داشت این برنامه در سال جاری هم عملیاتی می‌شود.

وی گفت: حدود چهار تا پنج هزار روادید روزانه در تهران و مشهد صادر خواهد‌شد که صدور ۶۴ هزار روادید برای تمامی زائران ایرانی، ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد.

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده اعزام زائران ایرانی از اول شهریورماه آغاز می‌شود و کادر اجرایی حج نیز از ۱۰ روز قبل به سرزمین وحی اعزام می‌شوند تا مقدمات حضور زائران ایرانی را فراهم کنند.


کد مطلب: 25734

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25734/اول-شهریور-اعزام-حج-صدور-روادید-هفته-دوم-شوال

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir