«فصل شیدایی» در خارج از کشور هم اجرا شود

مهر , 21 تير 1394 ساعت 11:51

محمدحسین صفارهرندی نمایش چندرسانه‌ای «فصل شیدایی» را برند هنری و نمایشی ایرانی نامید كه باید در كشورهای مختلف روی صحنه برود.


محمدحسین صفارهرندی، رییس قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) شب گدشته ۲۰ تیرماه پس از تماشای نمایش چندرسانه‌ای «فصل شیدایی» كه شب‌های ماه رمضان در تهران روی صحنه می‌رود، گفت: هر مدیر و برنامه‌ریز فرهنگی به دنبال آن است تا تعداد مخاطب بسیاری محصول فرهنگی او را ببینند. وقتی فیلمی ساخته می‌شود، سازندگان آن دوست دارند تا فیلم شان تماشاگران زیادی داشته باشد و كارگردانان تئاتر نیز به دنبال آن هستند تا هر شب تماشاگری در حدود ۵۰۰ نفر نمایش‌شان را ببینند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حالا در این فضای فرهنگی كشورمان اتفاقی استثنایی در ساحت هنر رخ داده است. اینكه یک كار نمایشی با نام «فصل شیدایی» این قدرت را دارد كه هر شب چندین هزار نفر و گاهی تا ۷ هزار نفر را به محل اجرای نمایش بكشاند.

صفارهرندی ادامه داد: تماشاگران «فصل شیدایی» برابر آنچه در این نمایش در قالب مولتی مدیا به نمایش در می‌آید، شگفت‌زده می‌شوند و تصور من این است كه ما راهكاری را به دست آورده‌ایم تا مزیت نسبی خودمان را در این جنس از نمایش عرضه می‌كنیم.

این روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی اظهار كرد: باید این راهكار را مقدمه‌ای برای ابداع كارهای جدید نمایشی فرض كنیم و این برند را برای خودمان محفوظ بداریم و توسعه‌اش بدهیم. البته خوشحالم كه «فصل شیدایی» در طول سال در استان‌های مختلف كشورمان اجرا می‌شود و امیدوارم در خارج از كشور هم روی صحنه برود، هر چند می‌دانیم كه این نمایش اجرای موفقی هم در عراق داشته است.

صفارهرندی در پایان صحبت هایش گفت: «فصل شیدایی» برند هنری ایران است و فكر نمی‌كنم در هیج كجای دنیا بتوانند مجموعه‌ای از كارهای نمایشی را در حضور مخاطبان بسیار در یک صحنه اجرا كنند بنابراین تاكید می‌كنم كه باید این نمایش در خارج از ایران هم اجرا شود.

پیش از این نیز تنی چند از کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان لشکری و کشوری در کنار هزاران نفر از مخاطبان «فصل شیدایی» به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.

نمایش «فصل شیدایی» در شب‌های ماه مبارک رمضان در انتهای بزرگراه ارتش، کیلومتر ۲ جاده لشگرک، اجرا می‌شود و هر شب، پذیرای بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان تهرانی است.

این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت(ع) از هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌کند.


کد مطلب: 25749

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25749/فصل-شیدایی-خارج-کشور-هم-اجرا-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir