آیین سوگواره تعزیه علوی در نیشابور برپاست

مهر , 23 تير 1394 ساعت 8:30

انجمن هنرهای نمایشی نیشابور با برپایی آئین سوگواره علوی دل های مردم خداجوی و مومن این شهرستان را با مصیبت های وارده بر خاندان اهل بیت(ع) آشنا کرد.


کانون نمایش‌های آیینی انجمن هنرهای نمایشی نیشابور با برپایی سوگواره علوی در محل هیئت فدائیان ابوالفضل مصائب زندگی اهل بیت(ع) را با هنر خود به نمایش درآورد.

در این مراسم که به مدت ۴ شب در محل هیئت فدائیان ابوالفضل شهر نیشابور و در ساعت ۲۱.۳۰ دقیقه و پس از افطار برگزار می شود تعزیه خوانان مصائب اهل بیت را به نمایش می گذارند.

مسئول هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در این رابطه گفت: خراسان بزرگ از برجسته‌ترین مكان‌هایی است كه تعزیه، رابطه‌ای نزدیك با مردم آن دارد و نیشابور باقدمت ترین وتاریخی ترین مركز تعزیه در خراسان رضوی محسوب می شود.

غلامرضا سلامتی به مهر گفت: نمایش‌های تعزیه باید بر مبنای نسخه‌های معتبر باشد و داستان نیست بلكه مستندات تاریخی است كه حتماً باید صحت و سقم آن مورد تایید قرار گیرد.

وی گفت: شهرستان نیشابور با داشتن تعزیه خوانان و مرثیه سرایان مطرح استان و كشور توانسته است استقبال چشمگیر و بی نظیر مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت نیشابور را همراه داشته باشد به صورتی كه مردم در گرد تعزیه می ایستند و در سوگ حضرت مولی الموحدین امام علی «ع» و اهل بیت ایشان اشك ماتم می ریزند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سوگواره علوی هر شب تا پایان ۲۴ تیرماه ساعت۲۱.۳۰ دقیقه شب به اهتمام گروه های تعزیه خوان در نیشابور برگزار می شود.


کد مطلب: 25777

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25777/آیین-سوگواره-تعزیه-علوی-نیشابور-برپاست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir