تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۵۷۸۲
دیدگاه مداح قزوینی در رابطه با اکران فیلم رستاخیز

سهل‌انگاری در مقابل تحریف عاشورا ما را بدهکار اباعبدالله و شرمنده رسول خدا می‌کند

سهل‌انگاری در مقابل تحریف عاشورا ما را بدهکار اباعبدالله و شرمنده رسول خدا می‌کند
حاج محمد نبوی مداح اهل بیت(ع)  در رابطه با فیلم «روز رستاخیز» گفت: با توجه به مطالعاتی که بنده در چند روز اخیر پیرامون این موضوع داشته‌ام قسمت اعظمی از حقایق و وقایع عاشورا در این فیلم تحریف شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: به نظر می‌رسد یک جریان خزنده‌ای در حال تحریف حقایق تاریخی است و مراحل ابتدائی‌اش با فیلم روز رستاخیز و امثال آن آغاز شده تا بازتاب آن در جامعه مورد بررسی قرار گرفته و عکس‌العمل دین‌داران و فرهیختگان مشخص شود.

این مداح اهل بیت‌(ع) در ادامه تشریح کرد: دریافت بازتاب و عکس‌العمل‌ها به این جهت است که در صورت نبود واکنش این طرح عملی است و می‌توانند کار را جلوتر ببرند.

نبوی افزود: این دست‌های ناپاک در طول تاریخ همواره بوده‌اند و در هر دوره به سبک خاص خود مطالب را تحریف نموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا اسلام را زنده نگه‌داشته است، گفت: این فیلم هم تحریف تاریخ بوده و هم بازی با عقاید مردم چراکه این حقیقت، اسلام را زنده نگه داشته است.

این مداح قزوینی عنوان کرد: اگر این افراد در این مورد موفق شوند که امیدواریم این اتفاق نیفتد گام‌های بعدی خود را بلندتر برمی‌دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: می‌دانیم که اثر فیلم انکارناپذیر است چراکه هنوز هم در مجالس اگر مطلبی نقل شود برای مردم جای سوال است که در فیلم‌هایی مثل امام علی(ع) و مختارنامه جور دیگری نشان داده شده است.

نبوی خاطرنشان کرد: اگر این افراد موفق شوند بسیاری از ذهنیت‌ها نسبت به واقعه عاشورا تحت‌الشعاع قرار گرفته چراکه با آن‌چه که بزرگان و مورخان نوشته‌اند متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: این حرکت خزنده می‌طلبد جامعه دینی که قسمت اعظم بدنه جامعه ما را تشکیل می‌دهد ساکت ننشته زیرا این قضیه به مراتب خطرناک‌تر از قضیه تنباکو و میرزای شیرازی است.

این ذاکر ائمه(ع) با متفاوت خواندن تکلیف افراد مختلف اعم از مسئولین، اصحاب رسانه و … یادآور شد: تکلیف رسانه‌ها، مردم و متدینین این است که از مراجع و بزرگان بخواهند وارد قضیه شوند.

رسانه‌ها بدون محافظه‌کاری در مقابل هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی کار کنند

وی در ادامه تشریح کرد: نشان دادن چهره معصومین(ع) همانند حضرت عباس(ع) و لحظه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) آن هم به صورت تحریف شده حرکتی است که می‌تواند بسیاری از توسلات مردم در دستگاه ابی‌عبدالله را تحت‌الشعاع قرار دهد.

نبوی در ادامه افزود: این موارد تنها خطرات ظاهری آن هستند و به جز آن در تکوین نیز یک اثر وضعی در جامعه برجای خواهد گذاشت.

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه با صراحت بیان کرد: تحریف واقعه عاشورا و سکوت در مقابل آن سبب چوب‌خوردن افراد مختلف می‌شود همانند کسانی‌ است که آن را مورد تایید قرار دادند. این افراد حتی اگر نادانسته عمل کرده باشند باید هوشیار شوند.

وی در رابطه با رسالت رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید پربار جلو بیایند؛ محافظه‌کاری را کنار بگذارند و شبانه‌روز در مقابل این هجمه فرهنگی- اعتقادی کار کنند.

نبوی با صراحت خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیان امام حسین(ع) در خطر است و این در حالی است که ما در آن طرف دنیا اگر کسی به پیامبر ما اهانت کند راهپیمایی کرده و ساکت نمی‌نشینیم.

این مداح قزوینی افزود: در حال حاضر در دل کشور ما فیلمی می‌سازند که حقیقت عاشورا که مهم‌ترین نقطه تاریخ اسلام بوده را مورد هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: به صراحت بگویم اگر در رابطه با این موضوع سهل‌انگارانه برخورد کنیم بسیار بدهکار به ابی‌عبدالله و شرمنده پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) خواهیم شد.

باید به پا خواسته و از کیان امام حسین(ع) دفاع کنیم

این مداح اباعبدالله(ع) افزود: بنده به‌عنوان نوکر ابی‌عبدالله از تمام رسانه‌ها، واعظین، بزرگان، متدینین و از ائمه جمعه خواهش می‌کنم تا پا وسط گذاشته و مانع انجام چنین اقدامی بشوند.

وی با اشاره به اینکه ناسپاسی سبب گرفتن نعمت‌ها می‌شود، گفت: این جریانات مشابه اتفاق افتاده که ما هم‌اکنون دچار خشکسالی شده‌ایم. خداوند آب را از ما دریغ و بسیاری از نعمت‌ها را از ما سلب کرده چراکه اهاناتی خواسته یا ناخواسته به توحید و اصحاب توحید داشته‌ایم.

نبوی ادامه داد: باید فکری کرده و نگذاریم این کار انجام شود. امروز جبهه ما یک جبهه فرهنگی است باید به پاخواسته و از کیان امام حسین(ع) و از مرزهای اعتقادی خود دفاع کنیم.

این ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به دفاع از مرزهای جغرافیایی در زمان ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: امروزه دفاع از مرزهای فرهنگی و اعتقادی به عهده ماست و به‌خصوص در این جریان که دفاع از حریم ابی‌عبدالله(ع) است.

وی در ادامه با صراحت بیان کرد: اگر این کار انجام شود و در ذهن مردم این‌گونه تاریخ ابی‌عبدالله تحریف شود تمام افرادی که در تولید، تایید و اکران این فیلم دخیل بوده‌اند حتی دولتی که در زمان آن این فیلم به نمایش گذاشته می‌شود مطمئن باشند که هم‌نشین عمربن سعد و حرمله می‌شوند.

این مداح قزوینی در پایان گفت: ما دعا می‌کنیم افرادی که دنبال تحریف واقعه عاشورا هستند با دشمنان ابی‌عبدالله و عمربن سعدها محشور شوند.
مرجع : شاخص
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما