تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۵۷۸۵

«رستاخیز» مایه مباهات سینمای ایران است

«رستاخیز» مایه مباهات سینمای ایران است
آیین تجلیل از راویان هنری نهضت امام حسین(ع) با حضور مقامات فرهنگی و برخی از عوامل فیلم در تالار خلیج فارس نمایشگاه قرآن در شب ۲۲ تیرماه برگزار شد. در این جلسه میهمانان بسیاری حضور داشتند، اما نکته‌ای که درباره این برنامه می‌توان گفت و بسیار آزار دهنده است اتفاقی بود که در دقایق ابتدایی فیلم رخ داد و فیلم بنا به دلایلی قطع شد، اما با صحبت‌های که انجام شد این فیلم روی پرده رفت.

پس از نمایش این فیلم که زمانش نسبت به اکران در جشنواره فیلم فجر ۴۰ دقیقه کمتر شده بود، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری پشت تریبون قرار گرفت و درباره این کار گفت: امیدوارم که در این ماه عزیز از دیدن فیلم زیبای «رستاخیز» لذت برده باشید، فیلمی که به عقیده من اثری زیبا بود که با استانداردهای روز سینمای جهان همخوانی می‌کرد.

خوشا به سعادت افرادی که هنرشان با عاشورا گره خورده است. در این راستا باید به سینمای ایران بابت تولید کاری نظیر «رستاخیز» تبریک گفت که توانسته برای سینمای ما مباهات به همراه بیاورد، حتی می‌توانم بگویم که این فیلم نشان دهنده بلوغ سینمای ایران است.

مومنی ادامه داد: این فیلم در زمانی تولید می‌شود که حرکت‌هایی در جهان به اسم اسلام انجام می‌شود که هیچ نشانی از اسلام را در آن نمی‌توان یافت. مسئله‌ای که امام هم به روی آن تاکید داشته و از آن به عنوان اسلام آمریکایی نام می‌بردند. در این کار چهره این دست مسلمانان مشخص ‌می‌شود.

فراهم کردن فرصت تولید آثاری همچون رستاخیر با حمایت از این اثر

وی تاکید کرد: نزدیک به ۱۰ سال برای ساخت این فیلم زمان صرف شد برای همین جا دارد به احمدرضا درویش بابت این تلاش تبریک بگویم. هر چند که ۴۰ دقیقه از زمان این فیلم کاسته شده، اما امیدوارم اجر این کار را درویش از اباعبدالله به بهترین نحو دریافت کند.

مومنی درباره لزوم ساخت فیلم‌هایی درباره تاریخ صدر اسلام گفت: اگر ما در این زمینه منفعل باشیم، دلیلی نیست تا دیگران هم در این حوزه کاری تولید نکنند. برای همین برای اینکه بتوانیم حرف خود را به گوش تمام جهان برسانیم باید از سینما به بهترین نحو ممکن برای رساندن پیام‌مان به گوش جهانیان بهره ببریم. «رستاخیز» قدم ابتدایی است که در ادامه باید با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: آرزو دارم با حمایت از فیلم‌هایی چون «رستاخیز» این موقعیت را فراهم آوریم تا این دست تولیدات باز هم تولید شود، زیرا اگر این گونه نشود باید در ادامه شاهد فیلم‌های سخیفی باشیم که گهگاهی روی پرده می‌رود و تنها مثلث‌های عشقی را روایت می‌کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما