تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۵۸۰۳

«رستاخیز» تنها گوشه‌ای از عظمت عاشورا را تصویر می‌کند

«رستاخیز» تنها گوشه‌ای از عظمت عاشورا را تصویر می‌کند
مجید میرفخرایی، طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «رستاخیز» با بیان اینکه این سومین همکاری وی با احمدرضا درویش است، اظهار کرد: من قبلاً در دو فیلم «ابلیس» و «آخرین پرواز» با درویش همکاری داشته‌ام و به خوبی با خصوصیات رفتاری وی آشنا هستم. وی فیلمسازی است که به خوبی ابزاری را که در اختیار دارد می‌شناسد و به روی آن، تسلط لازم را دارد. برای همین کار کردن با چنین فیلمسازی خوشایند است. نکته دیگر این‌که در فیلم «رستاخیز» که یک کار عظیم و پرهزینه است اگر حمایت‌ها و همراهی کارگردان نبود، ما در بسیاری از مواقع به مشکل برخورد می‌کردیم.

وی افزود: برای فیلم سینمایی «رستاخیز» زحمات بسیاری کشیده شد به ویژه در بحث ساخت شهر مکه و کاخ شام ما دکورسازی کامل داشتیم. نکته دیگر اینکه ما تلاش کردیم که تمام دکورهای که خلق می‌کنیم بر پایه واقعیت‌های تاریخی باشد. برای همین تحقیقات فراوانی در حوزه معماری صدر اسلام انجام دادیم. مطالعات ما نیز تنها به متون اسلامی خلاصه نشد، بلکه از متون دیگری که در آن تاریخ اسلام مورد توجه قرار گرفته بود نیز بهره بردیم.

«رستاخیز» تصویرگر گوشه‌ای کوچک از عاشوراست

میرفخرایی درباره حواشی که درباره فیلم «رستاخیز» پیش آمده است، گفت: این فیلم در جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفت، اما نمی‌دانم چه شد که در ادامه برای آن حواشی مختلفی پیش آمد. این فیلم سعی دارد گوشه‌ای از عظمت عاشورا را به تصویر بکشد. در این مسیر نیز مطمئناً نقصان‌هایی دارد، اما باید برای این کمبودها راهکار داده و نکات مثبت این کار را هم دید، زیرا اگر نقدها منصفانه نباشد دیگر کسی به خود جرئت نمی‌دهد که در این حوزه فیلمسازی کند.

این طراح صحنه و لباس بیان کرد: من درباره عاشورا کارهای دیگری نیز انجام داده‌ام که «روز واقعه» یکی از آنان است، اما هر اندازه که در این حوزه کار کنم باز هم عاشقانه در انتظار کارهای دیگر در این حوزه هستم، چون لذتی که کار کردن در این حوزه دارد با هیچ فیلمی قابل مقایسه نیست. در این کار ما سختی‌های بسیاری را تحمل کردیم، اما هیچ کس بابت این سختی‌ها ناراحت نشد، چون می‌دانست که نام اباعبدالله پشت کار است و برای آن باید از جان مایه گذاشت.

میرفخرایی در پایان اضافه کرد: امیدوارم این فیلم در اکران موفق باشد، چون معتقدم استقبالی که از این کار به عمل خواهد آمد هم باعث خوشحالی عوامل خواهد شد، هم اینکه به دیگر فیلمسازن انگیزه می‌دهد که در این حوزه قدم بردارند. نکته دیگر این‌که امیدوارم مسئولان سینمایی شرایطی فراهم آورند تا این فیلم در سراسر جهان دیده شود، چون هم به لحاظ استانداردهای سینمایی قابلیت پش جهانی دارد، هم اینکه پیام این کار را می‌توان در شکل جهانی به مخاطبان عرضه کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما