تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۵۸۸۸

بیشترین شبهه مطرح شده علیه تشیع در تمتع گذشته چه بود؟

بیشترین شبهه مطرح شده علیه تشیع در تمتع گذشته چه بود؟
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در پاسخ به این سؤال که هر سال در برنامه‌های آموزشی حجاج موضوع پاسخ به شبهات مطرح می‌شود، چگونه شبهات مطرح شده از سوی وهابیت شناسایی و پاسخ داده می‌شود؟ گفت: شبهات مطرح شده علیه تشیع از سوی وهابیت هر سال بر اساس مکانیزم‌های خاصی جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما می‌دانیم تراکم کدام شبهات در حج تمتع سال گذشته بیشتر بوده‌است؛ در سال گذشته تبلیغات سامان یافته‌ای صورت گرفته بود در خصوص اینکه قرآن تشیع متفاوت بوده و تحریف یافته است، همچنین بحث عزاداری امام حسین(ع) بیشترین شبهه مطرح شده‌بود که استخراج و هم برای زائران و هم برای روحانیان سرفصل‌های آ‌موزشی با این موضوع‌ها ارائه شد.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه گفت: البته برخی از موضوع‌های مطرح شده از سوی زائران سایر کشورها صرفاً سؤال است نه شبهه؛ از انجایی که علیه مردم شیعه ایران تبلیغات منفی گسترده‌ای صورت می‌گیرد، بسیاری از زائران سایر کشورها در مواجهه با زائران ایرانی سؤال‌هایی را مطرح می‌کنند که بر همین اساس ما موضوع سؤال و شبهه را از هم تفکیک کرده‌ایم.

وی به عنوان مثال گفت: حجاب و نوع پوشش زائران ایرانی برای زائران سایر کشورها جالب است و جذاب است و پیشینه و حتی گامی نوع دوخت چادرهای ایرانی را از زائران سؤال می‌کنند و ما نیز زائران را با عقاید، آداب و اخلاق شیعه اشنا می‌کنیم تا در مواجهه با این سؤال‌ها بتوانند پاسخ‌های مناسب ارائه دهند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما