تبیین نقش امام سجاد (ع) در واقعه کربلا برای نسل امروز ضروری است

شبستان , 3 مرداد 1394 ساعت 11:30

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور تبیین نقش امام سجاد (ع) در واقعه کربلا برای نسل امروز ضروری است، گفت: بازخوانی حضور امام چهارم (ع) در کربلا برای نسل نوجوان و جوان باید در برنامه ریزی های موضوع های کنگره امام سجاد (ع) مدنظر قرار گیرد.


مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  ۲مرداد در بخش دوم جلسه هماهنگی کنگره امام سجاد (علیه السلام) که به میزبانی شیراز برگزار شد بر احیای سنت های مذهبی با محوریت دعا هایی نظیر ابوحمزه ثمالی منتسب به امام سجاد (علیه السلام) در قالب مداحی، مناجات خوانی و منقبت خوانی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تبیین نقش امام سجاد (علیه السلام) در واقعه کربلا ضروری است، خاطرنشان کرد: باز خوانی حضور ایشان در کربلا برای نسل نوجوان و جوان باید در برنامه ریزی های موضوع های کنگره امام سجاد (علیه السلام) مدنظر قرار گیرد چرا که تصور برخی افراد چیز دیگری است و این امام را به عنوان فردی می شناسند که در زمان واقعه کربلا در بستر بیماری بوده اند.

طاهریان با اشاره به نقش بارز و اثرگذار حضرت امام سجاد (علیه السلام) در حوادث پس از واقعه کربلا نظیر اسارت و افشاگر های کوفه و شام، گفت: کار های در ظاهر ساده اما اثر گذار با حضور نوجوانان و جوانان و افراد علاقمند و مستعد در رشته های مختلف نظیر شعر، خوشنویسی، فضای مجازی و مداحی می تواند به شناخت بیشتر از این امام منجر شود.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور همچنین با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام)، یادآور شد: همزمانی جلسه با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) با توجه به اینکه امام سجاد (علیه السلام) نیز از جمله این ائمه است، می تواند منشا برکتی برای اجرای برنامه های اثرگذار باشد.

خاطرنشان می شود، جلسه هماهنگی کنگره امام سجاد (علیه السلام) با حضور مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان های هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کرمان به میزبانی شیراز برگزار شد که با ارائه گزارش برنامه های سال گذشته و تبادل نظر در خصوص برنامه های سال ۹۴ همراه بود.


کد مطلب: 25897

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25897/تبیین-نقش-امام-سجاد-ع-واقعه-کربلا-نسل-امروز-ضروری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir