ضرورت افزایش نظارت بر عرضه و چاپ قرآن

ایکنا , 3 مرداد 1394 ساعت 12:14

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت بر عرضه و چاپ قرآن کریم گفت: قانون نظارت بر نشر قرآن کریم و متولی آن مشخص است و باید نهادهای مسئول پیگیر انضباط هر چه بیشتر در نشر قرآن و کوتاه کردن دست ناشران سودجو در عرضه قرآن‌های بدون مجوز باشند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عرضه تعدادی قرآن بدون مجوز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: باید در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم در میان مخاطبان و بازار نشر انضباط حاکم شود.
حجت‌الاسلام خاموشی افزود: قانون نظارت بر نشر قرآن کریم و متولی آن مشخص است و باید نهادهای مسئول پیگیر انضباط هر چه بیشتر در نشر قرآن کریم و کوتاه کردن دست ناشران سودجو در عرضه قرآن‌های بدون مجوز باشند.

حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های قرآنی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان دارالقرآن توانسته در آموزش عمومی قرآن و تولید محتواهای مفید تاثیرگذار باشد، گفت: یکی از اقدامات خوب این سازمان حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های قرآنی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی همچنین اظهار کرد: ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها پیگیر امور فرهنگی و قرآنی هستند و امیدواریم به زودی شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور باشیم.
حجت‌الاسلام خاموشی بر لزوم ترویج فهم قرآن کریم به عنوان نیاز جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه انجام پژوهش‌های دینی و قرآنی بر اساس نیازها و مسائل روز جامعه از جمله مسئله حجاب و عفاف است.

موضوع حجاب و عفاف ظرفیت تألیف صدها جلد کتاب را دارد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان وظایفی در زمینه تبلیغ، ترویج و فرهنگسازی در زمینه حجاب برعهده دارد، از جمله اینکه کمک کرده تا سند عفاف و حجاب، ابتدا در شورای فرهنگ عمومی نهایی شده و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.
وی تصریح کرد: آیات بسیاری در قرآن کریم بر حجاب و عفاف توصیه دارند که می‌توان صدها کتاب دراین باره تالیف و عرضه کرد.
حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: با توسعه فهم قرآنی، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه از جمله بدحجابی رفع می‌شود. در انجام تحقیقات نیز باید به واقعیت‌های جامعه برسیم و سکوی پرشی برای نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مختلف ایجاد کنیم.


کد مطلب: 25900

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25900/ضرورت-افزایش-نظارت-عرضه-چاپ-قرآن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir