تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۷

آغاز نخستین جشنواره بین‌المللی «امام باقر(ع)» در کربلا

آغاز نخستین جشنواره بین‌المللی «امام باقر(ع)» در کربلا
به گزارش وب‌سایت شبکه جهانی «الکفیل»، این جشنواره در سالن اجتماعات امام حسن(ع) در آستان مقدس حضرت عباس(ع) و به‌ همت بخش امور فکری و فرهنگی این آستان برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که همزمان با سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون متعصب در حال برگزاری است، علاوه بر نمایندگان آستان‌های مقدس عراق، شماری از شخصیت‌های دینی، فرهنگی و آکادمیک از داخل و خارج از عراق حضور داشتند.

سید احمد الصافی، تولیت آستان حضرت عباس(ع) ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: تخریب قبور ائمه معصومین(ع) در بقیع مصیبت بزرگی است و مرقد مطهر امام باقر(ع) یکی از مرقدهایی بود که در این حادثه مورد تخریب واقع شد.

در ادامه این مراسم، محمد تیجانی سماوی، از علمای برجسته شیعی کشور تونس، با ارائه پژوهشی، به تبیین سیره و زندگی امام باقر(ع) از زمان تولد تا وفات ایشان پرداخت و بر برخی از جنبه‌های مهم و آنچه که طی زمان امامت ایشان با آن مواجه شده بود، تمرکز کرد.

وی در ادامه به شرح و توضیح لقب‌های این امام بزرگوار پرداخت و گفت: لقب «الشبیه» امام باقر(ع) تأثیر زیادی در دل و جان محبان و پیروان این امام داشت، زیرا این امام همام شباهت زیادی به حضرت محمد(ص) داشت.

حاضران در این مراسم در پایان، نمایشگاه کتاب و تصاویر هنری که با مشارکت برخی هنرمندان داخلی و خارجی در حاشیه این جشنواره برگزار شده است را افتتاح کردند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما