تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۵۹۲۲

حضور ۱۰۰۰ پیر غلام در همایش بین‌المللی پیر غلامان حسینی در شیراز

حضور ۱۰۰۰ پیر غلام در همایش بین‌المللی پیر غلامان حسینی در شیراز
مظفر مختاری با اشاره به برگزاری همایش پیر غلامان حسینی در شیراز طی روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مهر، بیان کرد: نزدیک به هزار نفر پیر غلام از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان برای شرکت در این همایش در شهر مقدس شیراز حضور پیدا می‌کنند که ۱۲۰ نفر از آنان از دیگر کشورهای مسلمان، آسیا، اروپا و آمریکا هستند.

وی افزود: طی این همایش از پیر غلامانی که عمری در خانه حضرت سیدالشهدا ندای «یا حسین» داشتند و با مال و علم و حلم خود در ترویج شعائر دینی نقش‌آفرینی کرده‌اند، تجلیل می‌شود.

رئیس شورای عالی هیئات مذهبی فارس یادآور شد: میزبان اولین دوره این همایش با شهر شیراز بود که دوباره با تلاش‌های فراوان این شهر توانست میزبانی سیزدهمین دوره را نیز کسب کند.

مختاری بابیان اینکه امیدوار هستیم در بحث آسیب‌شناسی هیئات مذهبی و مداحی کشور و فارس که از قدمت بالایی برخوردار است نقش‌آفرین باشیم، اظهار داشت: امروز یکی از آسیب‌های مداحی فارس ورود نوعی از مداحی است که با سبک و سیاق مردم هماهنگ نیست و اکثر علما، فضلا و بزرگان از شعرهای آنان گله‌مند هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای ثبت سبک ملی سینه‌زنی قطاری شیراز، گفت: امیدواریم که بتوانیم در زنده کردن سبک‌های قدیمی این شهر گام برداریم.

رئیس شورای عالی هیئات مذهبی تأکید کرد: برای اولین بار این اجلاسیه به شکل مردمی و به دور از بودجه های دولتی و به همت هیئات مذهبی برگزار می شود.

مختاری همچنین به وجود هفت هزار هیئت در سطح فارس، گفت: در شهر شیراز نیز ۷۰۰ هیئت مذهبی فعالیت دارند که ۲۰۰ مورد از آن ها به شکل فصلی در ایام محرم و صفر در ترویج و تکریم شعائر دینی مشارکت می کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما