آغاز دوره آموزشی ویژه مداحان عتبات عالیات در کاشان

ایکنا , 6 مرداد 1394 ساعت 8:22

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نخستین دوره آموزش ارتقای سطح علمی مداحان عتبات عالیات در کاشان آغاز شد.


حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نخستین دوره آموزش ارتقای سطح علمی مداحان عتبات عالیات در کاشان آغاز شد.

وی افزود: این دوره آموزشی با همکاری مشترک اداره تبلیغات اسلامی کاشان، سازمان حج و زیارت وکانون مداحان وشاعران آیینی کاشان به مدت دو هفته در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهربرگزار می‌شود.

وی ارتقای سطح علمی مداحان اهل بیت(ع) و کاهش آسیب‌های حوزه مداحی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و گفت: مداحی با ظرفیت و تأثیرگذاری که در حوزه اجتماعی دارد، می‌تواند نقش مؤثری در تربیت نیروی متعهد و متخصص به‌ویژه درهیئات مذهبی برای آینده انقلاب اسلامی و جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهارکرد: لزوم نقل و تحلیل صحیح وقایع و معارف مربوط به اهل بیت‌(علیهم السلام)، مداحان اهل بیت(ع) را با مسئولیت سنگینی مواجه کرده که اندکی سهل‌اندیشی در آن، عواقب جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت، لذا برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند در کاهش آسیب‌های شکلی و محتوایی حوزه مداحی تأثیرگذار باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره را یک‌صد مداح اهل بیت‌(ع) عنوان کرد و افزود: در این دوره آموزشی، متقاضیان دریافت کد مداحی که در آزمون ساماندهی مداحان عتبات نمره لازم را کسب نکرده‌اند، به صورت حضوری آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.

حسینی با اشاره به این‌که اساتید این دوره از اساتید برجسته مداحی ومطرح کشوری هستند، یادآور شد: اسفندیاری و احمدی از اساتید برجسته حوزه تاریخ و عقاید از قم و مجید زجاجی و احسان اصولی از اساتید این دوره آموزشی هستند.

وی افزود: در این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان دروسی با موضوعات احکام، عقاید، مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع)، آیین مداحی از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تاریخ امامان شیعه و مقتل کربلا را در ۳۲ ساعت آموزشی سپری می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مدت این دوره را ۳۲ ساعت آموزشی اعلام کرد و در این دوره، بسته‌های فرهنگی و کتب آموزشی نفیس مرتبط با دروس ارائه شده، به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در پایان این دوره، شرکت‌کنندگان با کسب نمره قبولی، گواهی‌نامه دریافت خواهند کرد و زمینه برای طی مراحل طرح بهسازی مداحان عتبات فراهم خواهد شد.

یادآور می‌شود، در حال حاضر تعداد ۳۵۹ مداح و شاعر آیینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ساماندهی شده‌اند.


کد مطلب: 25952

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25952/آغاز-دوره-آموزشی-ویژه-مداحان-عتبات-عالیات-کاشان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir