رئيس ستاد اقامه نماز کشور:

نمازخانه‌هاي چندمنظوره در مدارس ساخته مي‌شود

4 شهريور 1387 ساعت 11:11

رئيس ستاد اقامه نماز کشور از ساخت نمازخانه‌هاي چند منظوره در مدارس خبر داد.


 به گزارش خيمه، حجت‌الاسلام محسن قرائتي در جلسه ستاد اقامه نماز در خراسان شمالي افزود: «با ساخت اين نمازخانه‌ها در مدارس، هم دانش‌آموزان و هم مردم از آنها استفاده مي‌کنند.» وي اعتبار مورد نياز براي ساخت هر يک از نمازخانه‌هاي چندمنظوره در مدارس را حدود 300 ميليون ريال ذکر کرد. 

وي با تاکيد بر اين که بايد برگزاري نماز جماعت پرشور و باشکوه باشد، افزود: «بايد مشکل کمبود فضا و نبود سالن براي اقامه نماز حل شود.» 

به گفته رئيس ستاد اقامه نماز کشور، براي حل مشکل کمبود فضا براي برگزاري نماز، تدبيري انديشيده شده که نيمي از نمازخانه‌ها توسط مردم و نيمي توسط مسوولان ساخته شود. 

قرائتی تاکيد کرد:«براي ترويج بيش از پيش فرهنگ نماز، ابتدا بايد مسوولان در اقامه اين فريضه الهي پپيشگام باشند.» 

استاندار خراسان شمالي نيز در اين جلسه گفت: «دو سوم مدارس استان صاحب نمازخانه مي‌شوند.» 

به گفته محمدحسين جهانبخش، طبق توافقات بعمل آمده، 51 نمازخانه توسط دستگاه‌هاي اجرايي و نيکوکاران استان و 51 نمازخانه نيز توسط استانداري براي مدارس ساخته مي‌شود. 

وي با اشاره به اين که خدمات عمراني در سطح کشور پيشرفت خوبي داشته است، اظهار كرد:«جايگاه مسايل فرهنگي نيز بايد در کشور تقويت و فرهنگ از مظلوميت خارج شود.» 

جهانبخش همچنين با تاکيد بر ساخت خانه عالم در روستاهاي استان گفت:«ساخت خانه عالم و استقرار روحاني در روستاها براي تقويت فرهنگ اسلامي در ميان مردم ضروري است.»


کد مطلب: 2598

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2598/نمازخانه-هاي-چندمنظوره-مدارس-ساخته-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir