نهج‌البلاغه به عبارتی تفسیر قرآن است

ایکنا , 7 مرداد 1394 ساعت 14:30

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) با سخنان خود در نهج‌البلاغه یک تفسیر جامع از قرآن کریم ارائه کرده‌‌ند و مسیر حق و حقیقت را به مسلمانان نشان داده‌اند، گفت: قرآن ستون و پایه‌های اسلام است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه از قرآن به‌عنوان یک معدن یاد می‌کنند که می‌توان گنج‌های بی‌نظیری را در آن یافت و هرکس که بر این گنج‌ها دست پیدا کند به ثروت بی‌کران دست یافته که در دنیا و آخرت تمامی ندارد و مانند چشمه جوشانی است که انسان‌های تشنه را در تمامی اعصار سیراب می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، وی افزود: لازمه بهره‌مندی از گنج‌های قرآن عمل به رهنمودهای آن است نه اینکه انسان قرآن را در مصحف‌های زیبا در گوشه گنجینه‌ها نگهداری کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه اسلامی از زمانی آغاز شد که از معارف حقیقی قرآن دور شد و به‌جای عمل به باطن آیات به تفسیر رأی از آیات روی آورد و براساس منافع خود به تفسیر قرآن پرداخت، اظهار کرد: کلید حل تمامی مشکلات جامعه اسلامی در عمل به معارف قرآنی و خارج کردن قرآن از مهجوریت است.

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه اسلامی امروزی به همه دستورات قرآن عمل نشده و تنها در کشورهای اسلامی به تفسیر رأی از قرآن توجه می‌کنند که وهابیت و داعش از این جمله هستند، به همین دلیل امروز شاهد سلطه استکبار بر جان و مال مسلمانان هستیم در حالی که اگر طبق احادیث نبوی به معنای واقعی به قرآن عمل می‌شد هیچ جایی برای سلطه دشمنان بر اسلام باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عمل به تفسیر رأی از قرآن دقیقاً مطابق بدعت در دین و تحریف قرآن است، گفت: هر کس که این عمل را انجام دهد دشمن اسلام است و در قیامت با سخت‌ترین عذاب‌ها روبه‌رو می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: قرآن معدن و اصل ایمان است و هرکس که تابع قرآن باشد مسلمان بوده و هرکس که به قرآن عمل نکند از زمره مسلمانان خارج است هر چند که شاید در ظاهر قرآن بخواند و یا به قرآن احترام بگذارد.


کد مطلب: 25996

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/25996/نهج-البلاغه-عبارتی-تفسیر-قرآن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir