آیین جمع خوانی خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد

مهر , 11 مرداد 1394 ساعت 9:59

همزمان با سالروز وفات سید الکریم، آیین جمع خوانی خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.


صبح شنبه و همزمان با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، آیین جمع خوانی خادمان این آستان مقدس با حضور ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

در این مراسم زیارتنامه حضرت عبدالعظیم حسنی توسط حاج محمد رضا غلامرضا زاده قرائت و در یک آیین باشکوه، جمع خوانی خادمان آستان مقدس سید الکریم برگزار شد.

این مراسم حال و هوای خاصی به صحن و سرای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بخشید به طوری که بسیاری از مشتاقان در طول این مراسم اشک ماتم ریخته و به سینه می زدند.


همچنین مراسم عزادارای و سوگواری سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور حاج سید مهدی میرداماد از مادحین برجسته کشور برگزار شد و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ وفات یار وفادار اهل به سر و سینه زدند.

گفتنی است عبدالعظیم(ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و این فرزند پیامبر(ص) از آنجا كه از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است به حسنی شهرت یافته است

ولادت با سعادتش در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده و مدت ۷۹ سال عمر با بركت او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم(ع)، امام رضا (ع)، امام محمدتقی (ع) و امام علی النقی(ع) مقارن بوده است.


کد مطلب: 26038

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26038/آیین-جمع-خوانی-خادمان-حرم-حضرت-عبدالعظیم-حسنی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir