جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۲۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود

مهر , 11 مرداد 1394 ساعت 10:28

عاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) ۲۵ مردادماه در استان قم آغاز و این جشنواره در ۲۰۰ نقطه از کشورهای جهان نیز برگزار می‌شود.


حسین نوش آبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که ظهر شنبه با حضور معاون امور فرهنگی و مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم و مسئولان فرهنگی استان قم در تالار شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به آغاز برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) ۲۵ مردادماه در استان قم آغاز می‌شود و این مراسم نه تنها در استان قم بلکه در ۲۰۰ نقطه از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مراسم با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و ایجاد رفاه و همبستگی اسلامی در میان فرق و مذاهب با رویکردهای مقاله نویسی، شعر و هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: بیش از ۵۳۰ نفر از اساتید دانشگاه و حوزه داوران آثار عرضه به جشنواره از داخل و خارج هستند.

وی با بیان این که قم کانون علم و فرهنگ و دانش است، ابراز کرد: اداره ارشاد قم نقطه اتصال میان ظرفیت‌ها و بسترهای میان مراجع عظام و علما و نهادهای فرهنگی در شهر قم است.

نوش آبادی ادامه داد: در هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد، حوزه علمیه نقش بزرگی دارد و از منظر فقاهت و مسائل اعتقادی می‌توانند به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: انتظار مسئولان فرهنگی کشور از حوزه علمیه این است که با توجه به رشد فناوری و ایجاد ارتباطات با کشورهای دیگر، ما را در روابط بین الملل یاری کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که حوزه علمیه گره گشای مسائل مستحدثه است، افزود: باید حوزه علمیه برای رفع موانع و غلبه در جنگ نرم ما را یاری کنند.

برای پیروزی در جنگ نرم به کمک حوزه علمیه بیشتر نیاز است

وی عنوان کرد: زمانی ما می‌توانیم در برابر ناتو فرهنگی غرب پیروز شویم که روشی را ارائه دهیم و اگر با تدبیر و برنامه ریزی عمل نکنیم ممکن است مغلوب شویم و از ین رو نیاز به حوزه علمیه بیشتر احساس می‌شود.

نوش آبادی اشاره به ظرفیت اقتصاد فرهنگی و هنری در قم ابراز داشت: شهرک صنعتی در شهر قم ایجاد شده و امروز قطب مهم نشر در موضوعات مختلف به ویژه مسائل اعتقادی شهر قم است.

وی یادآور شد: اداره ارشاد از دیرباز با مراجع عظام تعامل داشته و این یکی از امتیازات این شهر است که همچنان باید حفظ و تقویت شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتصاب مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز کرد: حجت الاسلام دانشی فردی صاحب قلم و در برخی رشته‌های حوزه هنری صاحب نظر است.


کد مطلب: 26040

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26040/جشنواره-بین-المللی-امام-رضا-ع-۲۰۰-نقطه-جهان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir