اولویت تبلیغ در مراسم اربعین با علما و مبلغان نجف است

رسا , 12 مرداد 1394 ساعت 9:50

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان این که اولویت تبلیغ در مراسم اربعین با علما و مبلغان نجف است، از همراهی سخنرانان طراز اول کشورمان و مداحان و ذاکران برجسته ایران در این مراسم پرشور و میلیونی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری که در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین ۹۴ سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: سخنرانان پرمخاطب و سرشناس و مداحان پرسوز و گداز کشورمان از طریق سازمان‌های دست‌اندرکار حوزه تبلیغ، برای حضور در مراسم میلیونی زائران ایرانی اربعین دعوت می‌شوند، اما برنامه‌ سخنرانی، تبلیغ، روایتگری و مداحی آن‌ها را بعثه مقام معظم رهبری در عراق مدیریت خواهد کرد.

وی با بیان این که در استفاده از مبلغان، ترجیحاً از کسانی استفاده می‌شود که به زبان عربی هم مسلط باشند، ادامه داد: مبلغان ایرانی وظیفه خواهند داشت با احیای امر نماز جماعت، عزاداران و اعضای موکب‌های سوگواری اربعین را برای برگزاری پرشکوه نماز جماعت در اوقات پنج‌گاه همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری خاطرنشان کرد: تأکید ما این است که به جز سخنرانان طراز اول ایران، مبلغان کشورمان در مسیر پیاده‌روی از مرز ایران تا کربلای معلی به صورت سیار به خدمت بپردازند و با مواکب عراقی و مبلغان این کشور، تعامل جدی داشته باشند.

رئیس کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد مرکزی اربعین ۹۴ با تأکید بر این که برنامه تبلیغ مبلغان و سخنرانان ایرانی با حفظ حرمت و اولویت مبلغان نجف و به طور کلی علما و روحانیون عراق انجام می‌شود، افزود: تلاش ما این است که مبلغان کشورمان بیش‌تر در حد فاصل مرز جمهوری اسلامی ایران تا نجف متمرکز شوند و در مسیر نجف به کربلا، میدان تبلیغ را بیش‌تر به برادران طلبه و مبلغان کشور میزبان بسپارند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: مبلغان ایرانی همه جور خدماتی به زائران اربعین خواهند داشت و اقامه نماز جماعت و پاسخ دادن به سئوالات شرعی، دو وظیفه مهم آنان خواهد بود.


کد مطلب: 26063

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26063/اولویت-تبلیغ-مراسم-اربعین-علما-مبلغان-نجف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir