«پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی» منتشر شد

ایکنا , 14 مرداد 1394 ساعت 8:23

کتاب «پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی» نوشته سیدمحمدرضا وحدتی شبیری به تازگی از سوی بوستان کتاب منتشر شده است.


حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب در معرفی تازه‌های نشر این انتشارات گفت: بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم «پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی» را در نوبت اول به چاپ رسانده است.

حجت‌الاسلام اشرفی توضیح داد: در عصر حاضر که ظهور عرفان‌های کاذب به صورت خطری جدی، جوامع بشری، به ویژه نسل جوان را مورد تهدید قرار داده، بر مربیان متعهد و دین‌مدار جامعه اسلامی فرض است که با استناد به آیات قرآن و احادیث پیشوایان معصوم(ع) یعنی مفسران آگاه و راهنمایان متصل به منبع وحی، دروازه‌های معارف ربّانی را به روی آنان گشوده و این نیاز معنوی را تأمین کنند. این کتاب با پژوهش در یکی از مجموعه‌های حدیثیِ معتبر شیعه (اصول کافی)، پایه‌های اساسی تهذیب نفس را از روایات اهل‌بیت(ع) استخراج کرده است تا برای معلمان اخلاق و نیز شاگردان و مخاطبان آنان، منبعی در آموزش‌های اخلاقی باشد.

وی گفت: «پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی» که نوشته سیدمحمدرضا وحدتی شبیری است٬ در نوبت اول در قطع رقعی و جلد شومیز به چاپ رسیده و در ۲۴۴ صفحه به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

حجت‌الاسلام اشرفی همچنین عنوان کرد: کتاب «ره‌توشه ماه رمضان» ویژه خواهران از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات تدوین شده و توسط بوستان کتاب به چاپ رسیده است. این کتاب گام نوینی در حوزه مسایل مربوط به زنان به شمار می‌آید که دست‌مایه‌های دینی و راهکارهای آموزنده و مفیدی را در این زمینه ارائه کرده است.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب افزود: معرفی سبک زندگی اسلامی، تحکیم نهاد مقدس خانواده، ترویج طهارت جامعه از انحراف‌های اخلاقی و آسیب‌های روانی و نیز تبیین راه و روش صحیح زندگی برای بانوان گرامی، از جمله مزایای این اثر به شمار می‌رود که ضمن اشاره به مقام و منزلت مادر در نظام خلقت الهی، مطالب کاربردی و ارزنده‌ای را در زمینه‌های فردی و اجتماعی در معرض استفاده مبلغان ارجمند قرار‌ می‌دهد و احکام و معارف ارائه شده در آن، به ویژه برای بانوان بسیار راهگشاست.

مدیر تولید انتشارات بوستان کتاب همچنین گفت: کتاب «کلید گشایش؛ فضیلت، آداب و آثار دعا» نوشته عباسعلی اختری در نوبت اول و قطع رقعی با جلد شومیز به چاپ رسیده است. این کتاب در ۲۳۶ صفحه و به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته.

وی افزود: دعا، مغز عبادت است و انسان را در همه جنبه‌های مادی و معنوی، کمک می‌رساند. چگونگی دعا و اوقات آن را باید از قرآن و روایات معصومین(ع) آموخت. اما این ادعیه، گاه در کتاب‌های وسیع و پر حجم آمده و یافتن آن‌ها برای عموم مردم دشوار است، از همین رو این کتاب به صورت آسان و کم‌حجم، دعاهای مأثور را آورده است.


کد مطلب: 26103

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26103/پایه-های-اخلاقی-تهذیب-نفس-منظر-اصول-کافی-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir