پیاده‌روی یک و نیم کیلومتری زائران حج تمتع تا رسیدن به مسجد‌الحرام/ خود را آماده کنید

ایکنا , 14 مرداد 1394 ساعت 11:46

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به افزایش فاصله بین محل پیاده شدن از اتوبوس تا رسیدن به مسجد‌الحرام در حج جاری، از زائران ایرانی خواست با روزی نیم تا یک ساعت پیاده‌روی خود را برای حج آماده کنند.


سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت  با اشاره به فاصله حدود یک تا یک و نیم کیلومتری ایجاد شده از محل پیاده شدن زائران ایرانی از اتوبوس تا مسجد‌الحرام، گفت: زائران مجبور هستند این فاصله را پیاده طی کنند.

وی ادامه داد: البته برای زائران بیمار یا افرادی که نمی‌توانند پیاده‌روی زیادی انجام دهند، همه ساله دولت عربستان طرحی را اجرا و ویلچرهای زیادی را در این مسیر قرار می‌دهد تا زائران بتوانند از آنها استفاده کنند.

مرعشی با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل ساخت‌وسازهای طرح توسعه مسجد‌الحرام این فاصله زیاد شده است، گفت: نزدیک‌ترین مسیر از جایی که زائر از اتوبوس پیاده می‌شود تا رسیدن به مطاف و کعبه بیش از یک کیلومتر پیاده‌روی لازم است.

وی اعلام کرد: ما از پزشکان حج تمتع خواستیم تا آماده‌سازی زائران اعزامی به حج را در دستور کار آموزش‌های خود قرار دهند که یکی از این آموزش‌ها آماده کردن زائران برای چنین پیاده‌روی‌هایی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران اعزامی به حج تمتع توصیه کرد طی مدت زمان باقی مانده تا اعزام، برنامه مرتب پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود قرار داده و نیم تا یک ساعت در روز پیاده‌روی کنند.

وی همچنین به زائران توصیه اکید کرد طی سفر حج، مایعات را بیش از اندازه‌ای که در ایران مصرف می‌کردند، استفاده کنند و افزود: حدود ۳۰ روز زندگی جمعی در مکه و مدینه آمادگی هم‌اتاقی و مجالست با افراد مختلف را طلب می‌کند.

مرعشی افزود: با توجه به گرمای امسال و احتمال گرمازدگی زائران بهتر است امکانات لازم مثل کلاه، چتر و عینک آفتابی را همراه داشته باشند و از حضور در آفتاب به مقدار زیاد خودداری کنند، همچنین داروهای مورد نیازشان مثل داروی فشار خون، بیماری قلب، بیماری قند، بیماری مفاصل و ... را همراه داشته ببرند و اگر از عینک یا سمعک استفاده می‌کنند، یک عینک و سمعک اضافه را نیز همراه داشته باشند.


کد مطلب: 26117

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26117/پیاده-روی-یک-نیم-کیلومتری-زائران-حج-تمتع-رسیدن-مسجد-الحرام-خود-آماده-کنید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir