نمایشگاه عکس حرم امام علی(ع) در زنجان برپا شد

مهر , 18 مرداد 1394 ساعت 9:02

نمایشگاه عکس بارگاه مطهر حضرت امیر المومنین (ع) در نگارخانه فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برپا شد.


عکس های محمد خوشرو از بارگاه مطهر حضرت امیر المومنین (ع) از  ۱۷ مردادماه به مدت یک هفته در محل نگارخانه فرهنگسرای امام خمینی (ره) برای بازدید عموم مردم دایر است.

محمد خوشرو در رابطه با عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: این عکس‌های منتخبی از شش سال عکاسی در کشور عراق است و تلاش شده با استفاده از تکنیک های جدید و نوین در عکاسی، چاپ و به نمایش گذراندن آثار به جلب توجه مخاطبان و ترغیب سایر هنرمندان در زمینه پرداختن به هنر دینی پرداخته شود.

وی یکی از ارکان مهم و اساسی در فرهنگ سازی و ترویج استقبال از فعالیت های هنری به ویژه در زمینه های دینی و مذهبی را اطلاع رسانی دانست.

این عکاس ایرانی ادامه داد: هر سلیقه‌ای قابل‌احترام است و تصمیم با برای استقبال و بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی با مردم است و باید با استفاده از فنون و تکنیک های جدید به جلب رضایت سلیقه های مختلف در جامعه پرداخته شود.

خوشرو با اشاره به اینکه فرصت عکاسی در حرم مطهر حضرت علی (ع) محدود بوده است افزود: انتخاب زوایای مناسب برای عکاسی در چندین سفر متعدد به نجف اشرف حاصل شد و تمامی عکس‌ها به‌صورت مستند گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه در جای‌جای حرم‌ها، صحن‌ها و بارگاه مطهر ائمه‌ اطهار امضا و اثر هنر و معماری ایرانی دیده می‌شود افزود: در بسیاری از حوزه‌ها مانند ساخت مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی در سراسر جهان و کشورهای اسلامی تأثیر معماری اسلامی به‌وفور دیده می‌شود.

خوشرو ادامه داد: به دلیل ارادت و علاقه‌ ویژه ایرانیان به ائمه‌ اطهار همواره بهترین آثار، فنون و صنعت را در ساخت حرم‌ها و ضریح به‌کار بسته اند و در بسیاری از موارد نقش ایرانیان در مقام واقف و متولی نیز در ساخت آثار تاریخی و مذهبی دیده می‌شود.

خوشرو با اشاره به اینکه بخشی از افتتاحیه جشنواره ملی رضوی در زنجان برگزار خواهد شد افزود: احتمال اینکه در حاشیه این افتتاحیه نمایشگاه عکسی که حاصل عکاسی در حرم مطهر امام رضا (ع) است برگزار شود نیز وجود دارد.


کد مطلب: 26163

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26163/نمایشگاه-عکس-حرم-امام-علی-ع-زنجان-برپا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir