وزیر ارشاد: عده ای برای رستاخیز اعتراض کردند که خیلی مذهبی نبودند / ائمه جمعه دخالت می کنند

ایسنا , 18 مرداد 1394 ساعت 11:11

علي جنتي همزمان با روز خبرنگار با اشاره به حاشيه‌هاي «رستاخيز» و توقف اکران آن گفت: فيلم «رستاخيز» به دليل اينکه يک فيلم ديني تاريخي است‌، آقايان مراجع بحث‌هايي روي آن دارند و ما هم نمي‌توانستيم نظرات مراجع را ناديده بگيريم. قرار بود اين فيلم در ايام عيدفطر اکران شود که ما آن را به تعويق انداختيم، بنابراين مجوزمان را به هيچ وجه لغو نکرديم.


علي جنتي درباره‌ي آخرين وضعيت نمايش «رستاخيز» توضيح داد: اين فيلم هم ممکن است مثل بعضي از فيلم‌هاي ديگر با بعضي از اصلاحات جزئي اکران شود. منتهي در آن مقطع زماني من احساس کردم يک عده عناصري مي‌خواهند عليه دولت و فعاليت‌هايش، تظاهراتي را به عنوان دفاع از تاريخ عاشورا راه بيندازند و به دنبال بهانه‌گيري هستند، همان‌طور که شاهد بوديد، عده‌اي دو روز در مقابل وزارت ارشاد تظاهرات کردند که خيلي هم آدم‌هاي مذهبي‌اي نبودند ولي اين بهانه‌اي بود براي اينکه با دولت مخالفت کنند بنابراين ما اکران اين فيلم را به تعويق انداختيم بخصوص که نمي‌خواستيم جشن هسته‌اي تحت‌شعاع اين موضوع قرار بگيرد.

به گزارش نسیم وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه از جمله چالش‌هاي وزارت ارشاد مخصوصا در چند ماهه اخير در زمينه ضمانت اجرايي مجوزها است، آيا وضعيت بر همين منوال خواهد گذشت يا مذاکره با قانون گذاري‌هايي خواهيد داشت؟ گفت:ما اعلام کرديم که پاي مجوزي که مي‌دهيم ايستاده‌ايم و واقعاً هم اينطور بوده است‌. به‌شدت از مجوز‌هايي که براي کنسرت‌ها داديم حمايت کرديم و حتي حمايت استانداران در استان‌ها را جلب کرديم، با وزارت کشور و نيروي انتظامي نيز مذاکره کرديم که از مجوزهايي که صادر مي‌شود حمايت کنند و اجازه ندهند که مجوزها بي‌جهت لغو شود.

وي خاطرنشان کرد: منتهي در حوزه کنسرت‌ها مشخص است که آقايان ائمه جمعه در بعضي جاها دخالت مي‌کنند و معمولاً در سخنراني‌ها و خطبه‌هاي نماز جمعه به اين مسئله مي‌پردازند، بنابراين سعي ما اين است که احساسات ديني مردم را عليه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحريک نکنيم، بنابراين ما با حفظ اين حساسيت‌ها مجوز صادر مي‌کنيم، منتهي گاهي در برخي شهرستان‌ها دخالت‌هايي که ائمه جمعه مي‌کنند باعث لغو مي‌شود.

وزير ارشاد با اشاره به وضعيت سينما ادامه داد: سعي مي‌کنيم در سينما تا آنجا که مي‌شود اصلاحات لازم را فيلم‌ها انجام بدهند، چون گاهي بعضي از فيلم‌ها مشمول موارد اصلاحات بسيار زيادي مي‌شوند که گاه تا ۴۰ هم مورد مي‌رسد ولي و ما نهايتاً مجوز مي‌دهيم و پاي آن هم مي‌ايستيم. همين‌طور که الان مي‌بينيد خيلي از فيلم‌ها بعد از يکسري اصلاحات اکران شده است و در بعضي موارد ديگر هم هست که ما از مجوزهايمان نگذشته‌ايم.


کد مطلب: 26171

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26171/وزیر-ارشاد-عده-رستاخیز-اعتراض-کردند-خیلی-مذهبی-نبودند-ائمه-جمعه-دخالت-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir