تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۶۱۸

رقابت‌های سراسری قرآن كريم در كربلا آغاز شد

رقابت‌های سراسری قرآن كريم در كربلا آغاز شد
به گزارش خيمه، اين رقابت‌ها به همت اداره امور قرآن مؤسسه شهيد محراب عراق و در سه رشته حفظ، تلاوت و تفسير آيات قرآن كريم برگزار می‌شود.

اين دوره از رقابت‌ها با حضور حافظان و قاريان برگزيده تمام استان‌های عراق و در قالب گروه‌های سنی ده تا پنجاه سال در حال برگزاری است.

نماينده آيت‌الله سيستانی با ارايه سخنانی در آغاز اين رقابت‌ها گفت: «برپايی رقابت‌های سراسری قرآن كريم در شهر مقدس كربلا، بيانگر همبستگی و اتحاد ملی مردم عراق است.»

سيدحسن حکيم افزود: «قرآن كريم فضای هم‌زيستی مسالمت‌آميزی در كشور عراق ايجادكرده و مسلمانان با تمسك به كلام‌الله مجيد طرح‌های كينه‌توزانه دشمنان برای ايجاد تفرقه ميان مردم عراق را خنثی كردند.»

وی بر ضرورت حفظ جايگاه قرآن كريم در جوامع اسلامی تأكيد و اظهاركرد: «جوامع اسلامی می‌توانند با بهره‌گيری از تعاليم و آموزه‌های ارزشمند قرآن كريم به رشد و تكامل دست‌يابند.»

از سوی ديگر، «شيخ باسم العابدی» مدير اداره امور قرآن مؤسسه شهيد حكيم نيز با ارايه سخنانی بر ضرورت اهتمام به فرهنگ قرآنی و حمايت از برپايی مسابقات و همايش‌هايی با موضوع با قرآن كريم تأكيدكرد.

 مرحله مقدماتی اين رقابت‌ها با هدف انتخاب برترين فعالان قرآنی شهرهای مختلف عراق برای حضور در مسابقات سراسری حفظ، تلاوت و تفسير قرآن كربلا در تمامی استان‌های اين كشور برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما