مصحف اهدایی به حرم مطهر حضرت عباس(ع) رونمایی شد

ایکنا , 19 مرداد 1394 ساعت 7:55

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در مراسم رونمایی از مصحف اهدایی به حرم مطهر حضرت عباس(ع) گفت: این مصحف را خود حضرت ابوالفضل(ع) بیمه کرده‌اند و این اثر رنگ خون ایشان را دارد.


حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از مصحف کتابت شده توسط کاتبان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران جهت اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در سخنانی گفت: انقلاب ما به برکت قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفت و پیروز شد و بقای نظام ما به قرآن و عترت وابسته است.

وی به شکوفایی هنر در کشور ما در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: شهادت هنر مردان خداست و زیبایی خون شهدا کشور ما را مطهر کرده است و خون پاک شهیدان بازنویس قرآن کریم و پیام‌های مکتب اهل بیت(ع) است که انشاء الله بقای ما تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.
صدیقی گفت: ارباب قلمی که در تهیه این مصحف قلم خود را در خدمت قرآن داده‌اند و آن را به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا کردند اثر خود را بیمه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه خدا در کتاب تکریم(قرآن) آورده مرآت است، گفت: قرآن آئینه حق است و خدا خود را با آن معرفی کرده و امام علی(ع) نخستین کاتب وحی بوده است.

وی افزود: خداوند تمام عالم را مکتوب معرفی کرده و تمام موجودات نازل شده از کتاب مسطور خداوند است زیبایی‌های جهان را خداوند قلم زده و به آن قسم خورده است.

بر اساس این گزارش، برنامه رونمایی از مصحف کتابت شده توسط کاتبان دارالکتابه برای اهدا به حرم حضرت ابوالفضل(ع) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط احمد ابوالقاسمی قاری ممتاز کشور آغاز شد و در ادامه سید علی سرابی، قائم مقام رئیس مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی در سخنانی گفت: هدف ما در دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن ترویج فرهنگ کتابت است که در دهه‌های گذشته جهت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان پیشتاز کتابت قرآن در سطح جهان اسلام قرار داده و امیدواریم که کتابت قرآن تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

سرابی افزود: امروز خوشبختیم که ۲۵۰ کاتب و خوشنویس قرآنی که بسیاری از آنها اساتید برجسته خوش نویسی هستند گرد هم آمده‌اند و چنین اجتماع مبارکی را ترتیب داده‌اند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبد کاتبان دمیده شده و کاتبان در قله‌های هنر خوش نویسی قرار گرفته‌اند.

سرابی خاطرنشان کرد: ما نیازمند به این حرکات هستیم تا کاتبان مشق کتابت کنند و با این کارهای زیبا در پرتو نورانیت قرآن و اهل بیت(ع) در تکمیل این هنر سهیم می‌شوند.

همچنین در این مراسم اسماعیل رهدار، رئیس مرکز کتابت نور به راه اندازی این مرکز در سال ۱۳۸۷ اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز ایجاد تحول در حضور در کتابت قرآن بوده و از طریق آن دریچه‌‌ای به روی فضای قرآنی باز شده است.

وی افزود: تاکنون مصحف‌های این مرکز به نجف، کربلا، سامرا و حرم مطهر امام رضا(ع) اهدا شده و سال گذشته در آستانه ماه رمضان تهیه این مصحف نیز در دستور کار قرار گرفت.

رهدار گفت: صحافی این مصحف توسط دو جوان مازندرانی و تصحیح و تذهیب آن با همکاری حوزه علمیه بانو امین و مرکز طبع و نشر انجام شده است.

مراسم رونمایی از مصحف کتابت شده مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۱۸ مرداد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شد.


کد مطلب: 26183

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26183/مصحف-اهدایی-حرم-مطهر-حضرت-عباس-ع-رونمایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir