مراسم «منقبت خوانی»رضوی در مساجد اهل سنت تایباد برگزار می شود

مهر , 21 مرداد 1394 ساعت 13:41

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: در ایام دهه کرامت در راستای ترویج فرهنگ رضوی مراسم«منقبت خوانی» رضوی در مساجد اهل سنت شهرستان مرزی تایباد برگزار می شود.


حمزه آزاد صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی دهه کرامت در اداره ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشن های فرهنگی و هنری در این دهه تبلور ارادت مردم شیعه و اهل سنت تایباد به اهل بیت(ع) می باشد که هر سال پررنگ تر از سالهای قبل برگزار می شود.

دبیر شورای برنامه ریزی و هماهنگی جشن های دهه کرامت شهرستان تایباد افزود: البته دهه کرامت در حقیقت یک نماد ابراز عشق و دوستی و ولایتمداری است وگرنه عشق به اهل بیت(ع) در زندگی مسلمین در همه حال جاری است.

دبیر ستاد دهه کرامت شهرستان تایباد ادامه داد: در حقیقت اظهار محبت و ولایتمدار بودن، خود نشانه پاسخ به دعوت انبیاء و دعوت رسول گرامی اسلام است.

وی افزود: در دهه کرامت با مشارکت گسترده مردم، هنرمندان و اقشار مختلف و پشتیبانی مسئولان برنامه های خوبی در تایباد پیش بینی شده است که برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) در مساجد سطح شهر در آغاز دهه کرامت و بصورت ویژه در مسجد چهارده معصوم(ع)، جشن روز ملی دختران در روز اول دهه در محل پارک بانوان، برگزاری جشن مناقب رضوی در شهر کاریز و مشهدریزه از مهمترین آنها می باشد.

وی ضمن اشاره به آذین بندی و چراغانی سطح شهر و روستاها در دهه کرامت گفت: برگزاری جشنواره شعر و داستان رضوی، مراسم ویژه فرهنگی درمحل مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی و مراسم منقبت خوانی رضوی در مساجد اهل سنت تایباد از شاخص ترین برنامه دهه کرامت این شهرستان است.

گفتنی است دهه کرامت ۲۵ مردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و چهارم شهریورماه با سالروز ولادت برادر گرامیشان حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) پایان می یابد که با برگزاری بیش صد برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان مرزی تایباد همراه است.


کد مطلب: 26228

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26228/مراسم-منقبت-خوانی-رضوی-مساجد-اهل-سنت-تایباد-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir