فعالیت 55 هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور

فارس , 21 مرداد 1394 ساعت 14:30

رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: 80 هزار هیئت مذهبی و 55 هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت فرهنگی و مذهبی دارند.


ابراهیم غلامرضایی صبح امروز در حاشیه دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰ هزار هیئت مذهبی و ۵۵ هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت فرهنگی و مذهبی دارند.

وی، راه‌اندازی سامانه طوبی را یکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی تشکل‌های دینی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه که تحت وب فعالیت می‌کند و در واقع سامانه بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است، فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دستورالعمل بهره‌برداری از این سامانه، به زودی در قالب آیین‌نامه اجرایی به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور ارسال می‌شود، بیان کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در مراکز استان‌ها، همه مراحل صدور مجوز تشکل‌های دینی چون هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی از این طریق انجام می‌شود.

غلامرضایی، برنامه‌ریزی برای سطح‌بندی مداحان اهل بیت(ع) را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: بر اساس این طرح، مداحان اهل بیت(ع) در چهار سطح پیرغلامان، ستایشگران، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) سطح‌بندی و کارت شناسایی صادر می‌شود.

وی، تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌عنوان بازوان قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان قلمداد و عنوان کرد: این دو تشکل میانی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی همه امور هیئات مذهبی و مداحان را برعهده دارند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تربیت دینی و انقلابی و ولایی جوانان را مهم‌ترین رسالت هیئات مذهبی دانست و تأکید کرد: شور و شعور، دو رکن اصلی هیئت‌های مذهبی است، لذا اگر از ظرفیت هیئات مذهبی به‌ عنوان بزرگترین تشکل مردمی کشور خوب استفاده نشود، علیرغم شور حسینی موجود، شعور حسینی محقق نخواهد شد.


کد مطلب: 26231

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26231/فعالیت-55-هزار-مداح-اهل-بیت-ع-سطح-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir