۸۰۷ نفر از استان بوشهر به سفر حج می‌روند

مهر , 26 مرداد 1394 ساعت 10:05

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: ۸۰۷ نفر از استان بوشهر به سفر حج می‌روند.


عبدالرسول رنجبر ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی اعزام حجاج استان بوشهر به سفر حج اظهار داشت: زائران و عوامل حج استان بوشهر طی چهار پرواز به سفر حج اعزام خواهند شد که در مجموع ۸۰۷ نفر در این سفر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال ۷۶۳ ائر به سفر حج اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۴۴ نفر از اعزامیان به عربستان از عوامل آشپزخانه و پزشک هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه حجاج استان بوشهر در قالب شش کاروان به سفر حج اعزام می‌شوند، اضافه کرد: ۸۵ نفر از زائران اعزامی استان بوشهر را اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

وی اولین تاریخ اعزام کاروان‌های حج را اول شهریور و آخرین آن را ۲۶ شهریور عنوان کرد و ادامه داد: نخستین پرواز حجاج از فرودگاه بوشهر در تاریخ بیستم شهریورماه صورت می‌گیرد و مابقی کاروان‌ها نیز ۲۱ و ۲۲ شهریورماه اعزام خواهند شد.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه امسال در مجموع ۶۴ هزار زائر و عوامل از ایران به سفر حج اعزام می‌شوند، گفت: ۶۰ درصد از زائران مدینه اول هستند و ۴۰ درصد هم ابتدا به مکه اعزام می شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر تصریح کرد: ۵۳ درصد زائران خانم و ۴۷ درصد نیز برادران هستند.

وی در ادامه از اعزام سه هزار و ۱۴۱ نفر زائر از استان بوشهر به عمره مفرده اشاره کرد و ادامه داد: این زائران با استفاده از ۱۱ پرواز به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شده‌اند.

رنجبر به فعالیت ۲۳ دفتر زیارتی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: شش هزار و ۵۰۰ نفر طی چهار ماه نخست امسال بوسیله اتوبوس برای زیارت عتبات عالیات به عراق اعزام شدند.


کد مطلب: 26294

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26294/۸۰۷-نفر-استان-بوشهر-سفر-حج-می-روند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir