پیام اجلاس مجمع اهل بیت (ع) استمرار اهتمام ایران به دغدغه‌های مسلمانان است

ایکنا , 26 مرداد 1394 ساعت 10:50

پیام مهم برگزاری ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) این است که ایران حتی پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، همچنان به مشکلات جهان اسلام توجه دارد و دغدغه‌های امت اسلام مورد اهتمام این کشور است.


«سید صدرالدین قبانچی»، خطیب و امام جمعه نجف اشرف و از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، در حاشیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تهران با بیان این مطلب گفت: این اجلاس حاوی پیام‌های مهمی برای جهانیان به‌ویژه کشورهای اسلامی است.

وی افزود: برگزاری این اجلاس مهم این پیام را به مسلمانان و کشورهای اسلامی می‌دهد که ایران حتی پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ دنیا، همچنان به مسائل و بحران‌های جهان اسلام توجه دارد و هرگز دغدغه‌ها و معضلاتی که مسلمانان در برخی کشورهای جهان با آن مواجه هستند را فراموش نمی‌کند.

سید صدرالدین قبانچی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: برگزاری این اجلاس در مقطح حساس کنونی بر این مسئله تأکید دارد که با وجود فتنه‌انگیزی‌ها و تلاش‌هایی که برای تفرقه میان امت اسلام در حال انجام است، رویکرد صحیح و درست همان رویکرد وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی و استراتژی تقریب مذاهب است.

خطیب جمعه نجف تأکید کرد: حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان و کنارگذاشتن اختلافات فرعی، راه حل اساسی مقابله با شرایط خطرناک کنونی جهان اسلام است.

وی در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: امروز در برابر نگرش و جریان وحدت امت اسلام، خط‌ مشی‌های تفرقه، تکفیر، گروهک‌های پرچمدار ایدئولوژی‌های به ظاهر اسلامی مانند داعش، بوکوحرام، النصره و غیره قرار دارند که آگاهی‌بخشی به جوانان نسبت به افکار و اندیشه‌های منحرف این جریان‌های تندرو بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سید صدرالدین قبانچی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را بستر رویکرد وحدت‌گرایانه جهان اسلام دانست و گفت: ایران به وحدت مسلمانان ایمان دارد و تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی و دوری از اختلافات و تفرقه از راهبردهای اصلی ایران بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته حامی و پشتیبان این استراتژی بوده است.

قبانچی تاکید کرد: ایران اکنون به عنوان یک قدرت هسته‌ای در عرصه بین‌الملل شناخته می‌شود و توافق هسته‌ای میزان اهمیت و جایگاه ایران را در منطقه و عرصه بین‌الملل نشان داد، در چنین شرایطی برگزاری ششمین اجلاس مجمع عمومی اهل بیت (ع) این نکته را یادآور می‌کند که ایران حتی بعد از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی همواره حضور خویش در صحنه مسائل جهان اسلام را حفظ می‌کند و پشتیبان مسلمانان خواهد بود.

ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز شنبه، ۲۴ مردادماه، با حضور رئیس جمهور کشورمان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

این اجلاس با حضور ۷۰۰ میهمان خارجی از ۱۳۰ کشور و برخی شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در حال برگزاری است و فردا، ۲۷ مردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق؛ سید عمار الحکیم، رئس مجلس اعلای اسلامی عراق؛ «شیخ حسن سلطان»، روحانی برجسته شیعی بحرین و «خلیل حمدان»، عضو هیئت رئیسه جنبش «أمل» لبنان از جمله شخصیت‌های خارجی شرکت‌کننده در این اجلاس هستند.

«همبستگی و هم افزایی برای پیشبرد اهداف اسلام» شعار ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.


کد مطلب: 26297

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26297/پیام-اجلاس-مجمع-اهل-بیت-ع-استمرار-اهتمام-ایران-دغدغه-های-مسلمانان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir