تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۳

تعداد زوار در اربعین سال جاری به دو میلیون نفر می‌رسد

تعداد زوار در اربعین سال جاری به دو میلیون نفر می‌رسد
محمدرضا مروارید ظهر دوشنبه در نشست ستاد اربعین در استاندری ایلام اظهار داشت: مرز مهران در سال گذشته میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر بوده و در اربعین سال جاری پیش بینی می شود حداقل دو میلیون نفر از این مرز تردد داشته باشند.

وی بیان داشت: ۷۰ درصد زائران عتبات عالیات از مرز مهران برای تردد استفاده می کنند و در ایام اربعین تردد در مرز مهران بسیار افزایش می باید.

مروارید اظهار داشت: بعد از حجم زیاد زوار در اربعین سال گذشته، برنامه ریزی های مختلفی در قالب ۹ کمیته آغاز شد که تاکنون دستاوردهای خوبی برای توسعه زیرساختها و فراهم کردن شرایط استان برای اربعین سال جاری داشته است.

استاندار ایلام افزود: در بحث امکانات نیز هم اکنون طرحهای مختلفی در بخش آب، راه، پارکینگ و ...در حال اجراست که امیدواریم بخش مهمی از این طرحها قبل از اربعین افتتاح شوند.

وی افزود: هماهنگی لازم با مسئولان عراقی جهت استقرار امکانات بعد از مرز مهران نیز انجام شده و امیدواریم کمترین مشکل در بحث امکانات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک کنسولگری عراق در مرز مهران برای تسهیل در رفت و آمدها نیز مستقر می شود و بحث مربوط به صدور ویزا در استان حل خواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما