تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۶۳۳۴

آغاز اعزام مددجویان به عتبات از هفته آینده/ایجاد۱۰۰هزار شغل

آغاز اعزام مددجویان به عتبات از هفته آینده/ایجاد۱۰۰هزار شغل
سید پرویز فتاح شب گذشته در بازدید از اردوگاه سید مرتضی شهید آوینی در مورد برنامه‌های متنوع تابستانی ویژه نوجوانان و جوانان تحت پوشش این نهاد ،افزود: برنامه‌های متنوعی در اردوگاه‌ها و کانون‌ها در سطوح مختلف برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود که حاصل آن نشاط وشادی برای این افراد است.

وی به برگزاری سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: یکی از سفرهای زیارتی اعزام مددجویان به مشهد است که در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر به این شهر مقدس اعزام خواهند شد.

رئیس کمیته امداد از رایزنی با سازمان حج برای افزایش سهمیه سفر به عتبات خبر داد و افزود: از ۳ ماه قبل رایزنی‌هایی با سازمان حج آغاز و در نهایت با توافق صورت گرفته، اولین گروه مددجویان هفته آینده به عتبات عالیات اعزام می شوند و تعداد اعزام کنندگان تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر می رسد همپنین تمام هزینه‌های سفر آنها توسط خیرین تأمین خواهد شد .

فتاح به طرحهای اشتغال و خودکفایی این نهاد اشاره و تاکید کرد: اشتغال و به خودکفایی رسیدن مددجویان یکی از اهداف اصلی کمیته امداد است که در این زمینه با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداختن وام خودکفایی بستر لازم برای اشتغال و استقلال مددجویان فراهم می‌ شود همچنین در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر از وام‌های خودکفایی و اشتغال امداد استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیبت و پتانسیلی که در اردوگاه‌ها و کانون‌های وابسته به کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است به نحو مطلوب استفاده کنیم، گفت: قطعاً با اجرای برنامه‌های فرهنگی، دل رهبرمان را نیز خوشحال خواهیم کرد.

وی افزود: مربیان و دست‌اندرکاران برگزارکننده اردوهای تربیتی دانش‌آموزان تحت پوشش امداد به هیچ عنوان نگاه ترحم‌آمیزی به دانش‌آموزان تحت پوشش نداشته باشند و با نگاه ایستادگی، مردانگی و رویکرد تحولی برنامه‌های خود را پیگیری کنند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و مدون در آینده نخبه‌های نظام، دانشمندان، وزرا و مسئولان از بین دانش‌آموزان تحت پوشش امداد رشد خواهند کرد که ما نیز در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

فتاح در مورد فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک گفت: درحال حاضر مقدمات کار فروش این ساختمان فراهم شده و به زودی خبرهای خوبی اعلام می‌شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما