تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۶۳۴۲

کم‌کاری جهان اسلام در معرفی حضرت محمد(ص)/ دعوت از فیلم‌سازان مسلمان

کم‌کاری جهان اسلام در معرفی حضرت محمد(ص)/ دعوت از فیلم‌سازان مسلمان
آئین اختتامیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و ششمین جشنواره اتحاد ۲۷ مردادماه، در مرکز همایش ‌بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در این آئین پایانی از مجید مجیدی، سینما‌گر شهیر کشورمان برای ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) تجلیل شد.

این فیلم ساز در سخنانی اظهار کرد: خوشحالم امروز در جمع عزیزانی حضور دارم که رسالت بزرگشان در شرایط کنونی اشاعه اسلام ناب محمدی است. اسلامی که مُبلغ رأفت و رحمت است.
وی افزود: ان شاء الله خداوند توفیقی نصیب همه انسان‌ها کند تا عاقبت به خیر شوند. من معتقدم ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) قدمی در جهت رسیدن به این عاقبت به خیری است. چه طعمی بهتر اینکه انسان بتواند قدمی در جهت به تصویر کشیدن حضرت رسول(ص) بردارد. البته باید بگویم که در مسیر ساخت این فیلم ما سختی‌های بسیاری را تحمل کردیم اما این سختی‌ها برایمان بسیار شیرین بود چون می‌دانستیم قدمی بسیار کوچک در جهت معرفی شأن و مقام حضرت محمد(ص) برداریم.

کارگردان فیلم رنگ خدا گفت: ۹ سال پیش برای جشنواره دانمارک از من دعوت به عمل آمد تا تجلیلی از من داشته باشند این اتفاق همزمان بود با کاریکاتورهای توهین آمیزی که در دانمارک کشیده شد، برای همین من از دبیر آن جشنواره با نوشتن نامه‌ای عذرخواهی کرده و گفتم نمی‌توانم در کشوری حضور داشته باشم که به مقدس‌ترین امر ما توهین کرده است. در این زمان بود که جرقه ساخت فیلم محمد رسول(ص) در ذهن من زده شد.

مجیدی متذکر شد: البته بانی و حامی فیلم کسی نبود جزء مقام معظم رهبری که پرچمدار همه‌ حرکت‌های فکری و اندیشه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه جهان اسلام نسبت به حضرت رسول(ص) کوتاهی کرده گفت: جهان اسلام نسبت به پیامبر اکرم(ص) سمت و سوی بسیار روا داشته است چون حکاکی و توهین‌هایی که دنیای غرب انجام می‌دهد به نوعی دلیلش کم کاری ما مسلمانان در معرفی چهره رحمانی حضرت رسول(ص) است. این کوتاهی ما سبب شده برخی کشورهای نفتی با ترویج جریان‌های خشونت آمیز اسلام هراسی را در دنیا دامن زنند در صورتی که این هزینه‌ها باید صرف نشان دادن رحمت پیامبر اسلام می‌شد اما متاسفانه سرمایه گذاری‌ها به روی امور خبیث صورت گرفته است.

این فیلم ساز به مطلب فوق اضافه کرد: جریان‌های انحرافی تصویری از اسلام در دنیا ارائه داده‌اند که هیچ نشانی از اسلام واقعی نیست اسلامی که مروج محبت و خوبی‌هاست. من با تمام وجودم سعی کردم با این فیلم قطره‌ای از اقیانوس رحمت حضرت رسول(ص) را به نمایش درآورم. این فیلم چهارم شهریور ماه همزمان با یاد امام رضا(ع) به نمایش درخواهد آمد. همچنین در افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا روی پرده خواهد رفت.
مجیدی تاکید کرد: این یک قدم ابتدائی است که می‌خواهد معرف اسلام حقیقی باشد اما باید این قدم به یک نهضت فرهنگی تبدیل شود تا در آینده کشوری به دروغ به خود اجازه ندهد که تصویری نادرست از اسلام به جهانیان ارائه دهد.

کارگردان فیلم بید مجنون با دعوت از فیلمسازان جهان اسلام برای تولید فیلم درباره حضرت رسول(ص) گفت: ما شهرکی ما بین تهران و قم ساخته‌ایم که مکه و مدینه را به زیبایی همانند ۱۴۰۰ سال پیش ترسیم کرده است. این شهرک حداقل تا ۳۰ سال آینده می‌تواند محلی برای ساخت فیلم‌های متعدد در حوزه تاریخ اسلام باشد. برای همین از تمام فیلمسازان جهان اسلام دعوت می‌کنم که از این مکان استفاده کنند تا چهره‌ای نورانی و رحمانی از اسلام به جهانیان ارائه دهند.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: تمام تلاش من این بود تا از همه منابع اهل تسنن و شیعه استفاده کنم برای نمونه چند هفته پیش فیلم را برای یکی از فقهای بزرگ کشور ترکیه (خیرالدین کارامان) به نمایش درآوردم این فیلم بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و گفت: این قبیل آثار می‌تواند چراغ راهی باشد تا به واسطه آن وفاقی در جهان اسلام به وجود آید. در انتهای سخنانم می‌خواهم بگویم که نگرانی دانشگاه الازهر ضرورتی ندارد چون ما در این فیلم به هیچ وجه قصد نشان دادن چهره‌ پیامبر خاتم(ص) را نداریم برای همین چهره پیامبر در کودکی تصویر نمی‌شود.

پس از سخنان مجیدی از این فیلم ساز توسط سرافراز، رئیس صدا و سیما، آیت الله اراکی و سردار فضلی تجلیل به عمل آمد. در ضمن پس از این مراسم از خانواده شهدای رسانه تقدیر شد.
علی رشم، خالد حماد، حسین فاضل حسن، علی قاسم، علی انصاری، حسن عبدالله، خالد الرشلی، عبدالله فضل مرتجا و سورنا شیم شهدای بودند که در این همایش از خانواده آنها تجلیل شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما