تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۶۴۵۱

جشنواره نامه به امام رضا (ع) پایان یافت/ اشتیاق سفرا برای زیارت

جشنواره نامه به امام رضا (ع) پایان یافت/ اشتیاق سفرا برای زیارت
مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) با حضور سفرای چهار کشور در ساری برگزار شد.

دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) هم‌زمان با ولادت باسعادت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) با اعلام فراخوان سراسری در گروه‌های سنی بزرگسالان ۳۱ سال به بالا، جوانان ۱۶-۳۰ سال، نوجوانان ۱۱-۱۵ سال و کودکان ۱۰-۷ سال آغاز و با معرفی ۲۶ برگزیده در سه بخش بین‌المللی، بومی و سراسری، امروز دوم شهریورماه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به کار خود پایان داد.

این جشنواره که مردمی‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی ایران اسلامی با گستره فراملی است پیش از ظهر دوشنبه در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) با معرفی ۲۶ منتخب و برگزیده در گروه‌های سنی بزرگسالان ۳۱ سال به بالا، جوانان ۱۶-۳۰ سال، نوجوانان ۱۱-۱۵ سال و کودکان ۱۰-۷ سال، منتخبین بخش بومی و بین‌الملل و نفرات شایسته تقدیر از برخی کشورهایی که بیشترین شرکت‌کننده را در این جشنواره داشتند، خاتمه یافت.

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن خیرمقدم گویی و تبریک دهه مبارک کرامت، از سفرای کشورهای آفریقایی به همراه همسرانشان و دکتر عمادی پزشک بدون مرز جمهوری اسلامی ایران به جهت پذیرفتن دعوت دبیرخانه این جشنواره و حضور در آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی مزین به نام مبارک حضرت ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) تقدیر به عمل آورد.

۱۱۴ هزار دلنوشته برای ضامن آهو

وی بابیان اینکه مازندران سرزمین علویان میزبان یک رخداد بزرگ فرهنگی تحت عنوان جشنواره نامه‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) که از کشورهای مختلف به‌ویژه «بروندی، نیجریه، سنگال و کومور» که سفرای آن‌ها در ساری حاضرند، هستیم، گفت: این جشنواره از سال ۸۵ در مازندران برگزار می‌شود که با ۸۱۳ اثر به دبیرخانه شروع شد و اکنون و در دهمین دوره تعداد آثار آن به ۱۱۴ هزار و ۴۷۷ نامه در سه بخش سراسری، بین‌الملل و بومی با ادبیات مازندران رسیده است.

جاودانی با اشاره به اینکه در اختتامیه این جشنواره از دکتر عمادی (از پزشکان بدون مرز) با توجه به حضور ایشان در کشورهای آفریقایی و مداوای کودکان آن مناطق و نیز ساخت بیمارستانی به نام امام رضا (علیه‌السلام) در کشور بروندی و همچنین تبلیغ و جذب اثر از بیماران تحت درمان آن بیمارستان صورت گرفته است، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی بابیان اینکه این جشنواره منتسب به امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان است، افزود: مدفن امام هشتم شیعیان در مشهد یکی از شهرهای ایران اسلامی است.

سفیر نیجریه در ادامه این مراسم مهم‌ترین و بهترین قسمت سفر یک مسافر را که تأثیرگذاری زیادی را به همراه دارد و در یاد و خاطره باقی می‌ماند را شیوه استقبال از مسافر دانست و گفت: در بدو ورود به ساری با بهترین شیوه آن‌هم استفاده از کودکان و نوجوانآن‌که لباس‌های محلی این سرزمین «مازندران» را برتن داشتند، و طبیعت این استان شباهت زیادی با طبیعت کشور خودمان دارد مواجه شدیم که بسیار ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که به کشور نیجریه بازگردم از فرهنگ غنی مردمان این استان و طبیعت آن‌که همانند کشور ما است، برای هم‌وطنان خویش بازگو می‌ کنیم.

سفیر کومور: ما اشتراکات فراوانی با مردم ایران داریم

سفیر کومور نیز ضمن خرسندی خویش را از حضور در ایران اسلامی و سرزمین مادری دکتر عمادی که به‌عنوان پزشک بدون مرز در کشورهای آفریقایی برای مردمان فقیر و بیمار به مداوای رایگان می‌پردازد، اعلام داشت.

وی از برنامه سفر خویش به مشهد الرضا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: حدود دو سال است که در ایران زندگی می‌کند.

این سفیر مسلمان، مراتب علاقه‌مندی خویش را برای بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی ایران اسلامی اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی نیست که در ایران زندگی می‌کند سفر به مازندران اولین بازدید وی از جاذبه‌های توریستی و معنوی این کشور است.

وی با توجه به اینکه از کشوری مسلمان در ایران حضور دارد و به زبان عربی نیز تسلط دارد، تصریح کرد: ریشه‌های فرهنگی و مذهبی مشترکی مردمان کومور با ایران دارند که باید برای تبادل فرهنگی و مذهبی بین این دو کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

سفیر بروندی در آرزوی زیارت امام رضا (ع)

سفیر بروندی نیز گفت: تاکنون زمینه حضور وی در مشهد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) فراهم نشده و در آرزوی دیدار مشهد است و تلاش دارد این سفر را به‌زودی انجام دهد.

وی بابیان اینکه در هر جای ایران اسلامی شاهد ابراز علاقه به یکی فرزندان خاندان رسول خدا حضرت محمد (ص) است، تصریح کرد: درجایی مردم امام حسین (علیه‌السلام) را فریاد می‌کنند و درجایی امام جعفر صادق (علیه‌السلام) و در گوشه‌ای هم امام رضا (علیه‌السلام) موردتوجه است.

این سفیر مسلمان اهل کشور بروندی آفریقا افزود: البته خودش به این نتیجه نرسیده که مردم ایران به کدام‌یک از فرزندان رسول خدا (ص) بیش از دیگری علاقه‌مند هستند اما خودش بر این باور معتقد است که همگی فرزندان حضرت محمد (ص) قابل‌احترام هستند.

وی تأکید کرد: دوست داشتن رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) باید همراه با مهرورزیدن به اهل‌بیت آن حضرت صورت گیرد.

سفیر بروندی با اشاره به هنر مردمان ایران اسلامی نظیر فرش، گفت: تلاش دارد زمان بازگشت به بروندی فرش این سرزمین را برای مردمانش به ارمغان برد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما