۱۰۰۰ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مهر , 3 شهريور 1394 ساعت 12:55

مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی از اعزام یک هزار و ۸۹ نفر از این استان به حج تمتع در سالجاری خبر داد.


ابوالفظل نوفرستی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حج اظهارکرد: آمار زائرین امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه زائران حج تمتع امسال استان خراسان جنوبی در قالب هشت کاروان اعزام خواهند شد، ادامه داد: چهار کاروان ۱۱۵ نفره، سه کاروان ۱۳۵ نفره و یک کاروان ۱۶۰ نفره به این سفری معنوی اعزام می شوند.

مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی میانگین سن زائران حج تمتع امسال را۶۰ سال اعلام کرد و گفت: مسن ترین زائر ۹۲ سال و جوان ترین زائر استان ما ۲۱ سال دارد.

نوفرستی بیان کرد: هزینه های حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته به دلیل همکاری بانک مرکزی و بانک ملی ۱۰ درصد تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان ها از ۱۷ شهریور ماه از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز خواهد شد، ادامه داد: تمامی زائرین استان با ۳ پرواز تا ۲۰ شهریور ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند.

مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد زائرین مدینه قبل هستند که اول به مدینه می روند بعد عازم خانه خدا می شوند، ادامه داد: طول سفر زائران بین ۲۹ تا ۳۲ روز خواهد بود.

نوفرستی با اشاره به اینکه حج امسال نسبت به سال گذشته از چند جهت قابل بررسی است، گفت: فرآیند ثبت نام زائرین امسال خیلی بهتر بود و امسال نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد زائرین با پرواز مستقیم به مدینه اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه تنوع غذایی امسال بیشتر از سال قبل است، تصریح کرد: دو قلم از اقلام مورد نیاز زائران که زرشک و زعفران است از استان خراسان جنوبی تامین می شود که امیدواریم این گام توسعه ای برای کمک به اقتصاد استان باشد.

افزایش ۴۳ درصدی اعزام زائران عتبات عالیات

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ زائرخیز بودن مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این حاکی از روح ایمان و اعتقاد به معصومین و ولایت پذیری مردم استان است که در عین اینکه از لحاظ اقتصادی سطح پایینی دارند اما بیشترین سفرها را به خود اختصاص داده اند.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی از رشد ۴۳ درصدی اعزام زائران استان به عتبات عالیات در سالجاری خبر داد و بیان داشت: از ابتدای امسال هفت هزار و ۳۱۳ نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.

نوفرستی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۰ نوعروس از خراسان جنوبی زندگی مشترک خود را از کربلا آغاز کردند.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی گفت: برای ترویج این امر اگر زوجین جوان در زمانی غیر از پیک جمعیت بخواهند زندگی مشترک خود را از کربلا شروع کنند این آمادگی وجود دارد که تسهیلات چهار درصدی را برای آنها فراهم می کنیم.


کد مطلب: 26453

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26453/۱۰۰۰-زائر-خراسان-جنوبی-حج-تمتع-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir