همزمان با ماه رمضان؛

مسجدي در جنوب پاريس افتتاح مي‌شود

7 شهريور 1387 ساعت 15:40

منابع رسانه‌اي در پاريس اعلام کردند: «يکي از مساجد فرانسه همزمان با نخستين روز ماه مبارک رمضان افتتاح و سنگ بناي مسجد ديگري نيز گذاشته مي‌شود.»


 به گزارش خیمه، با نزديک شدن به ماه مبارک رمضان، مساجد پاريس پايتخت فرانسه آمادگي خود را براي استقبال از ميهمانان الهي اعلام کرده‌اند.

يکي از اين مساجد جديد به نام «مسجد کريتاي» در يکي از مناطق جنوبي پاريس همزمان با نخستين روز ماه مبارک رمضان افتتاح مي‌شود.

ساخت مسجد کريتاي که از سه سال پيش آغاز شده، براي ساکنان مسلمان شهر کريتاي در جنوب پاريس امتياز بزرگي محسوب مي‌شود. اين مسجد سه طبقه است و در نخستين روز ماه مبارک رمضان توسط افتتاح خواهد شد.

از سوي ديگر به برکت فرا رسيدن اين ماه مبارک، دادگاه فرانسه به مسلمانان شهر مونتراي در شمال پاريس اجازه داده تا مسجدي را پس از درگيري با افراطي‌هاي راستگرا بسازند.

شهر مونتراي در نواحي شمالي پاريس قرار دارد که پس از سالها انتظار ساخت مسجد آغاز مي شود؛ اگر چه مسلمانان اين شهر سنگ بناي اين مسجد را از ماه مارس سال 2007 گذاشته اند، اما افراطي‌هاي راستگرا به منظور ممانعت از ساخت اين طرح به دادگاه شکايت کردند.
 
مسجد جديد مونتراي داراي بيش از يک هزار متر مربع مساحت است. اين مسجد يکي از برجسته‌ترين طرح‌هاي منطقه براي حدود نيم ميليون مسلمان ساکن آن به شمار مي رود.


کد مطلب: 2649

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2649/مسجدي-جنوب-پاريس-افتتاح-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir