تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۶۴۹۰

جشنواره رضوی تدبیری عالمانه در برابر نبرد سیاسی پنهان است

جشنواره رضوی تدبیری عالمانه در برابر نبرد سیاسی پنهان است
سید جواد جعفری مدیرعامل و دبیر بنیاد بین المللی امام رضا(ع) شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: برای ما مایه مباهات که سرزمینمان میزبان وجود نازنین امام مهربانی ها است که نماد علم و عقل و حکمت و منطق و تدبیر سیاست است و به فرموده مقام معظم رهبری آنگاه که در معرض یک تجربه تاریخی عظیم و یک نبرد پنهان سیاسی قرار می گیرد به برکت تدبیر الهی شیوه ای حکیمانه را در این آزمایش پیش روی آیندگان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) فرصت حضور نیروهای خوش فکر، جوان و کارآمد را فراهم آورده است ادامه داد: این جشنواره فرصت حضور نیروهای خوش فکر جوان و کارآمد، حمایت همه جانبه مردم و مسئولان، فرصت دلدادگی به مردم و فرصت کارهای فراگیر و برجسته را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این فرصت ها بستری برای ظرفیت عظیم نوآوری ها، توانمندی ها و شکوفایی خلافیت ها است و باعث شده است تا فرهنگ رضوی تا دوردست ها ترویج شود تا از هر گوشه ای چشمه ای به جوشش آید و جهان معطر به عطر رضوی شود.

جعفری با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرگاه کار نو و وسیعی آغاز می شود می توان راضی خشنود و امیدوار بود که گردونه فرهنگی به راه افتاده است، تصریح کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم آورده تا علاوه بر دست اندرکاران جشنواره در داخل کشور میزبان اعضای آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و خادمان فرهنگ رضوی منتخب از کشورهای اسپانیا، افغانستان، لبنان، عراق، تونس، نیجریه، هندوستان، پاکستان، مصر، افغانستان، مالزی، فیلیپین، بنگلادش، آذربایجان، اندونزی و سوریه باشیم.

وی اشاره ای به همراهی مراجع و آیات عظام با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) داشت و افزود: آنچه که در این حرکت گسترده موجب بالندگی است بهره مندی از رهنمودهای مراجع عظیم الشأن و آیات عظام است که چراغ راه دست اندرکاران جشنواره امام رضا(ع) بوده و برکات فراوانی را در برداشته است.

دبیرجشنواره بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه ای بوده که رشد جهشی برنامه ها را تضمین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه ویژه‌ دولت و مجلس شورای اسلامی کمک بزرگی به استمرار، استحکام، فراگیری و ارتقاء این رویداد معنوی در عرصه ملی و بین المللی بوده است، گفت: هماهنگی های همه جانبه با آستان قدس رضوی و همچنین توجه استانداران استان های خراسان رضوی، قم و فارس از نقاط عطف همراهی های انجام شده است.

وی به نقش بی بدیل استان ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، کانون‌ها، ادارات کل، مراکز علمی دانشگاهی، موسسات فرهنگی و تشکل‌های مردمی، اشخاص حقیقی و حقوقی و اعضاء جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره بین المللی امام رضاعلیه السلام نعمت و فرصتی خدادادی است تا با عنایت ویژه ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام دلدادگان و شیفتگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام بتوانند به این بهانه پرچمدار نشر فرهنگ رضوی در هر نقطه از ایران و جهان باشند.

اجرای گروه سرودی با ۱۱ گویش و لهجه محلی کشور از دیگر بخش های این مراسم بود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما