دفاع نویسنده برجسته مصری از فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)»

ایکنا , 8 شهريور 1394 ساعت 9:20

ابراهیم عبدالمجید، نویسنده و رمان‌نویس برجسته مصری با دفاع از فیلم «محمد رسول الله(ص)» مجید مجیدی، این فیلم را تبلیغ ارزشمندی برای اسلام در غرب دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «اخبارک نت»، ابراهیم عبدالمجید در این باره گفت: تصویری که از حضرت محمد(ص) در این فیلم به نمایش گذاشته شده است، توهین به شخصیت نبی مکرم اسلام نیست.

وی افزود: فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) که توسط مجید مجیدی ساخته شده است، تبلیغی مثبت و ارزشمند برای اسلام است که غربی‌ها را به دین مبین اسلام جذب می‌کند و ارزش‌های والای نبی اکرم(ص) را نشان می‌دهد.

ابراهیم عبدالمجید که در یک گفت‌وگوی تلفنی با مجدی طنطاوی، مجری برنامه «کلام جراید» شبکه ماهواره‌ای «العاصمة(پایتخت) مصر سخن می‌گفت، تأکید کرد: موضوع عدم به تصویرکشیدن پیامبر(ص) در قرآن کریم مطرح نشده است و من بر این باورم که این فیلم، فضیلت‌ها و ارزش‌های نبی مکرم اسلام را به تصویر کشیده است.

وی افزود: عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، غیر از عصر و زمان حضرت محمد(ص)، صحابه و تابعین است و فیلم «محمد رسول الله(ص)» با وجود اعتراضات الازهر و کشورهای عربی به جهانیان نمایش داده خواهد شد. البته من دلیل مخالفت الازهر با به تصویر کشیدن شخصیت پیامبر(ص) را نمی‌دانم.

گفتنی است، در آستانه اکران فیلم سینمایی «محمد رسوالله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، نمایش این فیلم با واکنش برخی محافل عربی از جمله اساتید الازهر و انجمن جهانی معرفی پیامبر(ص) مواجه شد این در حالی است که مجید مجیدی بارها بر عدم نمایش چهره پیامبر(ص) در فیلم محمد رسول‌الله(ص) تأکید کرده است، اما الازهر دلیل مخالفت خود با اکران این فیلم را نمایش چهره حضرت محمد(ص) و شنیده‌شدن صدای نبی مکرم اسلام عنوان کرده است.


کد مطلب: 26522

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26522/دفاع-نویسنده-برجسته-مصری-فیلم-سینمایی-محمد-رسول-الله-ص

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir